سلااا ، اااا، ااا، ،، ، اااااااا، ااااام به هم محلی های عزیز و دوست داشتنی. هنوز خستگی سفر تو بدنمه. اما وقتی میخوام در محله پُست بذارم، دیگه سرشار از انرژیم. اولش یه تشکر وییژژ وییژژه ویژه از بچه های با معرفت و با محبت گیلان. رسول سفرزاده خوشسفر و با مرام که با اسم طاها در محله کامنت میذاره. فرهاد جعفری عزیز که تو این چند روز خیلی بهش زحمت دادم. داداش مسعود با معرفت که حسابی این چند روزه هوای منو داشت. سلمان روستا اغلب ساکت ولی فوق العاده دوست داشتنی. محمد شمسیپور با معرفت که رفت فومن واسمون کولوچه و نون روغنی محلی خرید. اسماعیل
Category: ویژه نابینایان
سلام سلام دوستان. خوبین؟ خوشین؟ روزگار با شما خوبه یا شما با روزگار خوبین؟ هر کدوم که باشه بازم خوبه. خب من دومین بارمه که پست میذارم. شاید چیزایی که میگم به درد خیلیا نخوره. اما فکر کردم جاش توی محله خیلی خالیه. دوستان من توی شهر خودم مربی جهتیابی بعضی از گروههای نابینایان هستم. حدود هشت سالی هست که مستقلم و بدون کمک کسی خودم رفتامد میکنم. تجربه های زیادی در مورد جهتیابی کسب کردم. برای همین فکر کردم بیام و تجربیاتمو در اختیار بقیه هم هر از چند گاهی در قالب چنتا پست بذارم. حالا بریم سراغ بحث اصلی. دوستان من از همون ابتدا شروع میکنم از
سلام به عزیزان هم محله ای. آره درست خوندین. امید، نشاط، زندگی. وقتی رویکرد برنامه ی ما تغییر کرد، مدیران شبکه تصمیم گرفتن اسم برنامه رو هم عوض کنن. چیزی که خیلی برای ما خوشایند نبود. اما، چاره ای نیست و پذیرفتیم. هر چند اسم فقط بهانست و مهم اینه که این برنامه داره ادامه پیدا میکنه و امیدوارم بتونیم همچون گذشته، رضایت شما رو جلب کنیم. تصمیم گرفتم از نو شروع کنم و با توجه به تغییر نام برنامه، از امروز اولین برنامه امید نشاط زندگی رو تقدیم میکنیم. زندگی ادامه داره در 40 قسمت به روی آنتن رفت. 37 قسمت روتین و سه قسمت مناسبتی برای عید
سلااام بچه ها. بازم ما اومدیم. اما این بار با یک برنامه ی جدید. لحظه های خودمونی عنوان طرحی بود که چند ماهه پیش در شورای طرح و تامین رادیو فصلی توسط گروه برنامه ساز زندگی ادامه داره مطرح شد و حدود 20 روز پیش، در نهایت به تصویب رسید. از اون جایی که تولید این مجموعه برنامه فوق العاده دشوار هستش، به جهت هماهنگی با مهمون های برنامه، از این رو تولید این برنامه رو به سه گروه برنامه ساز در رادیو فصلی واگذار کردند. طبیعتا یکی از این گروه ها هم گروه ما بود که اصل این طرحو در ابتدا مطرح کرد. در این مجموعه برنامه ها،
سلام. چه خبرتونه بابااااااا. یه دقیقه دیر کردمااااااا. کلاسو گذاشتید رو سرتونهاااااا. بابا ساکت باشید دیگه. حالا خوبید آیا؟ ببینم مشقاتونو که نوشتید دیگه؟ خب یکی یکی مشقاتونو بیارید ببینم. خب بذار ببینم. شکلک خوندن مشقا. خب بد نبود. نشون میده که همتون تقریبً یاد گرفتید. خب حالا که بچه های خوبی بودید من هم امروز به حرف شما گوش میکنم و حرفای بیشتری رو بهتون یاد میدم. امروز پنجتا درس جدید داریم. اول بریم سراغ حرف د. بچه ها برای این که حرف د رو توی لوح بنویسید باید با قلم نقطه های یک، چهار، پنج رو بنویسید. یعنی نقطه های بالا سمت راست، بالا سمت چپ و
سلاام سلاام به هم محله ای های عزیز بریم سراغ سی و هفتمین برنامه زندگی ادامه داره و به نوعی اولین برنامه ی ما، با رویکردی جدید. دیروز ساعت 14 از رادیو فصلی، زندگی ادامه داره به روی آنتن رفت. بخش خبری، آشنایی با یک معلول موفق، سفر در قالب گشت سپید به استانمازندران، و مصاحبه با سرکار خانوم دکتر شاهی در خصوص اوقات فراغت، بخش هایبرنامه دیروز ما رو تشکیل میده در پایان هم محسن یگانه ما رو با صدای گرمش مهمون میکنه پس بریم واسه دانلود. زمان، 30 دقیقه. حجم، 27 مگابایت دوباره یک نفر آمد مرا به هم زد و رفت سرنوشت مرا با جنون رقم
سلام سلام سلام سلام. خوبید آیا؟ با گرمای هوا چی کار میکنیدآیا؟ بچه ها من دوباره اومدم تا آموزش خط بریل رو که از پست قبل با هم شروع کردیم رو ادامه بدم. اول جا داره از معلمهای عزیز محله کسب اجازه کنم و معذرت بخوام که این کار رو در پست قبل انجام ندادم. اما بریم سر درسمون. اون ته چه خبره؟ انقدر پچپچ نکنید. خطکش میخوریدهااااا. خب. توی جلسه ی قبل، مقدماتی گفتم که دیگه اینجا تکرار نمیکنم. اگر یادتون رفته برید یه بار دیگه اون پست رو بخونید بعد برگردید این پست رو بخونید. از این به بعد توی هر جلسه نحوه ی نوشتن دو سه
سَ َ َ َ َلاااااااااام. خوبین بچه ها. من که خیلی خوبم. میدونید چرا؟ چون اینجا، تو این محله میان افرادی هستم که عشق و معرفت، ازشون چیگ چیگ میریزه. جیک جیک نه ها. چیگ چیگ. کاش در کتاب زندگی سطری باشیم به یاد ماندنی. نه حاشیه ای از یاد رفتنی جونم واستون بگه که امروز، آخرین برنامه ی زندگی ادامه داره رو گوش میکنید. شوخی میکنی امیر؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ نه به جان خودم شوخیی در کار نیست. امروز، آخرین برنامه زندگی ادامه داره ویژه نابینایان رو واستون میذارم. یعنی دیگه زندگی ادامه داره پخش نمیشه؟ نه! ! ! ! . . .
عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت، مبارک باد سلام به هم محله ای های عزیز، دوستان وفادار و با معرفت. چقدر اینجا طعمِ صفا داره. بوی صمیمیت، رفاقت، همدلی، غیرت، نو دوستی، محبت، معرفت، یکرنگی، و اتحاد، از جای جای محله به مشام میرسه. امیدوارم به میمنت همین روز بزرگ و عزیز، شاهد تداوم و استحکام این محله باشیم. اما بریم سراغ ویژه برنامه امروز زندگی ادامه داره که به مناسبت عید سعید فطر، و از همه مهمتر، به مناسبت اختتامیه جشنواره ماه رمضان برنامه زندگی ادامه داره تهیه شده و تقدیم میشه. قطعا همراهان همیشگی ما، با مسابقه ماه رمضان برنامه زندگی ادامه داره آشنا هستن.
درود. برنامه زندگی ادامه داره، امروز با این بخش ها به روی آنتن رفت. پخش برخی از آثار ارسالی مخاطبان برای مسابقه رمضانی ما. امروز، آثار سر کار خانوم ها، تینا تقویان، فاطمه جوادیان، آمنه قاسمی و زهرا شمس پخش شد. البته به دلیل فرصت کم برنامه، تنها بخشی از اثر این عزیزان رو تونستیم پخش کنیم. مصاحبه با خانوم دکتر زهرا شاهی در خصوص اوقات فراغت، و گفت و گو با خانوم هما هما وندی در آیتم چگونه با نابینایان رفتار کنیم، از دیگر بخش های برنامه امروزِ زندگی ادامه داره است. در پایان کاری زیبا با صدای رضا صادقی، برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم. همچنان
درود هم محله ای های عزیز، امروز در برنامه زندگی ادامه داره، باز هم سری به نمایشگاه قرآن زدیم و با افرادی صحبت کردیم که حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند، اما در زمینه حفظ قرآن فعالیت میکنند. در بخش چگونه با نابینایان رفتار کنیم، سر کار خانوم هما هما وندی، به بحث تفاوت واژه روشندل و نابینا پرداخت. بچه های نمایش برنامه زندگی ادامه داره هم با موضوعی جالب نمایش این هفته ی خودشون رو به روی آنتن بردند. جا داره از خانوم ها، زهرا دلیر، مینا ملکی، و فرزانه شاهمرادی، برای بازی در این نمایش تشکر کنم. در پایان، صدای گرم مهدی یراحی رو میشنوید. دانلود کنیدزمان
خانواده یک مهندس ایرانی به افسانه خانه مادربزرگ و حیوانات، رنگ واقعیت بخشید مهندس نادررضا نوری به همراه همسر امریکایی، دو دختر و دو پسرش، مادر و خواهرزاده و سایر اعضای خانواده حفاظت ازمزرعه حیوانات که هر کدام به دلیلی از طبیعت دور هستند را به عهده گرفته است. 7 سالی میشود که سازمان محیط زیست، این خانه را به عنوان یک مرکز تیمار حیوانات و تحقیقات زیستمحیطی ثبت کرده است. افسانه خانه مادربزرگ را همه شنیده اند. خانه ای که در یک شب بارانی و ترسناک، حیوانات اهلی و وحشی به آنجا پناه برده اند. شاید تعجب کنید اگر بشنوید در همین نزدیکی، خانه ای وجود دارد که
درود. روزِ گذشته زندگی ادامه داره، با بخش هایی چون اتاقی در حومه ی خاطرات، چگونه اوقات فراغت خود را سپری کنیم، گزارش از نمایشگاه بین المللی قرآن، پخش یکی از آثار شرکت کنندگان در مسابقه ی ماه رمضان ما، و آهنگی از محمد علیزاده، به روی آنتن رفت. تشکر از وحید خورشیدی و ترانه ی عزیز، که در برنامه ی این هفته ی ما به نوعی مشارکت داشتند. وحید به خاطر حضورش در آیتم اتاقی در حومه ی خاطرات، و ترانه به خاطر متن دل نوشته ای که برای ما ارسال کرد که بخش هایی از این متن توسط تهیه کننده ی برناممون سر کار خانوم فاطمه ی
سلام سلام سلام سلااااٱاااااٱاااااٱااااام. میگم حالتون چه طوره بچه ها. میگم خوبید آیا؟ میگم خب خدا رو شکر که خوبید. میگم خب بریم سر اصل مطلب. میگم اصل مطلب چیه؟ میگم الآن بهتون میگم. اومدم بهتون یاد بدم. چی یاد بدم؟ الآن میگم. اگر یادتون باشه من توی پست های قبلیم تاریخچه ی خط بریل رو نوشتم و مخترع اون رو معرفی کردم. توی پست بعدیم ابزار نوشتار و محاسبه ی نابینایی رو بهتون معرفی کردم. حالا میخوام اگر بشه آموزش خط بریل رو شروع کنم. قطعً خیلی از شماها خط بریل رو بلد نیستید. مگه نه؟ خب حالا شلوغ نکنید میخوام درسو شروع کنم. خخخخ هههه خخخخخ هههه
هزاران درود به تک تک هم محله ای های خوب خودم. آقا تابستون شده یکی بیاد این فواره های محله رو باز کنه یکم خنک بشیم. از همگی دوستان هم تقاضا میکنم تو این ماه عزیز و پر خیرو برکت، بچه های زندگی ادامه داره رو فراموش نکنید. اول یه تشکر از دوستانی که آثار خودشون رو برای ما فرستادن. همچنان تا پایان ماه مبارک رمضان، فرصت دارین هر گونه دل نوشته، نیایش، مناجات، حکایت یا خاطره که مرتبط با ماه مبارک رمضان باشه، رو برای ما به آدرس Amirsarmadi68@gmail.com میل کنید. هر چی زودتر آثار شما به دست ما برسه، میتونیم در خود برنامه هم شنونده ی کار
سلاام به هم محلی های عزیز، چهار شنبه چهارم تیر، سی و یکمین برنامه زندگی ادامه داره، به روی آنتن رفت. اتاقی در حومه ی خاطرات، معرفی یک بخش جدید در برنامه که از هفته های بعد به اون خواهیم پرداخت. آیتم گشت سپید، و در نهایت یک آهنگ با صدای محمد علیزاده، بخش های مختلف این برنامه رو تشکیل میده. دانلود قسمت 31 با حجم 22 مگابایت از این لینک
درود. روز گذشته در آخرین برنامه ی زندگی ادامه داره در فصل بهار، گشت سپید به خاستگاه محله گوشکن یعنی اصفهان سر زد. درود بر زنده رود. درود به پایتخت فرهنگی ایران زمین. در بخش چگونه با نابینایان رفتار کنیم، چگونگی رابطه ی افراد بینا با نابینا مورد بررسی قرار گرفت. در بخش نمایش، روی این نکته دست گذاشته شد که برخی از نابینایان علیرغم موفقیت در عرصه های مختلف، و کسب شهرت در حوزه ی خود، اما هنوز بسیاری از مردم نمیدانند که آنها نابینا هستند. شاید اسم او را بار ها شنیده باشند اما خبر از معلولیت او ندارند. در پایان هم آهنگ زیبای باران تویی، از گروه موفق
درود. زندگی ادامه داره، امروز هم از موج رادیو فصلی، فرکانس 105/50 مگاهرتز به روی آنتن رفت. در گشت سپید، سفر کردیم به یک منطقه ی شگفت، در جنوب شرق ایران. در اتاقی در حومه ی خاطرات، مباحث خوبی از طرف دوستان نابینامون مطرح شد. در بخش نمایش، مشکلات و یا بعضا بهانه جویی های دانشجویان نابینا در دانشگاه به نمایش درآمد. البته راهکار هایی هم برای دانشجویان نابینا و حل مشکلات آنها، در دل نمایش مطرح شد. فرهنگسازی برای سایر مردم هم، یکی دیگر از اهداف این نمایش بود. در پایان برنامه هم آهنگ ستاره پوش، با صدای سعید شهروز، پخش میشه. آهنگساز و تنظیم کننده این اثر،
سلاام به هم محله ای های عزیز گوشکنی، رهگذران، قدیمی ها و تازه وارد های محله. روز جوان، به همه ی جوونای محله مبارک باشه. بزرگترا هم که اینجا وجودشون واسه ما جوونترا یه غنیمته و ایشالا که بتونیم از تجربه های گرانبهاشون تو محله درس ها بگیریم. خب دیگه بریم سر اصل مطلب. تقریبا دیگه فکر کنم همه میدونن که از پنج شنبه شب، یعنی بامداد جمعه، بیستمین دوره ی جام جهانی، در برزیل شروع میشه. تیم ملی فوتبال کشورمون هم که برای چهارمین بار رفته به جام جهانی. خب یه مستند واستون درست کردم، که نحوه صعود ایران به جام جهانی برزیل رو مشخص میکنه. این مستند
دستهها
مطلبی راجع به jaws
سلاااااااام به دوستان گل و گلاب حالتون چطوره؟ خوبین خوشین؟ چه خبرا؟ ایام به کامه؟ خوب غرض از مزاحمت یه مطلبی راجع به جاز به ذهنم رسید گفتم این مطلب رو با شما دوستای عزیزم در میون بذارم البته شما همگی استادید این جهت یادآوری هستش. حتما بعضی مواقع پیش اومده که بعد نصب جاز و یه صفحه خوان فارسی وقتی که کار میکنید صدای جاز به narrator تبدیل میشه که باعث اذیت میشه برای از بین بردن صدای narrator در جاز به تنظمات جاز برید جاز رو بازش کنید به utilities sub menu,برید و با جهتنمای راست بازش کنید و بیایید پایین تا به setting center برسید روش