با سلام خدمت همه ی خوبان این محله.
با سلام خدمت شما خوبان محله ی نابینایان.
امیدوارم که روز به روز شاهد پیشرفت عزیزان نابینا باشیم.
اما بسیار شرمنده که اولین پست من با اعتراض همراه هست.
اعتراض به دوست گرامی که به خیال خود دارد به جامعه ی خود خدمت می کند ولی باور کنید این یک خیانت واقعی می باشد.
من زنگ خطر را به صدا در آوردم فردا بسیار دیر است.
فردا که هزاران مشکل برای گویا کردن کتاب سر راه ما قرار گرفت آن وقت دست به دندان گزیدن هیچ فایده ای ندارد.
شما را به خدا اگر کسی این مدیر کانال تلگرامی کتاب گویا را می شناسد به این دوست نامهربان بگوید من این کتاب ها را از پول خود و از جیب خود تهیه کرده ام پس حق دارم که در کانال شما باشد یا نباشد.
اگر مردی و مردانگی داری چرا هیچ نشانه ای از خودت در کانال قرار ندادی تا دیگران بتوانند حرف حساب خود را به گوش تو برسانند؟
نگویید چرا داغون هستم.
همین امروز ناشر یکی از کتابها با من تماس گرفت و شدیدا اعتراض نمود.
شما را به خدا اگر انتشاراتی آموت این کانال را مشاهده نماید به خدا قسم همه ی ما را به دادگاه می کشاند.
اگر باور ندارید از آقای گیلانی سؤال بفرمایید.
یکی به من بگوید کتابی که خودم تولید کننده ی آن هستم حق ندارم که کجا انتشار یابد؟
کجا هستند کسانی که فریاد می زدند آی گویا کتاب باید رمز و پسورد داشته باشد؟
کجا هستند کسانی که شب و روز با تلفن در اسکایپ و …. مرا زیر فشار قرار داده بودند؟
دوستانی که حق و مردانگی سر لوحه ی زندگی شما است خواهش می کنم نظر خود را در باره ی حرف های من حتی اگر فحش هم باشد بیان بفرمایید.
در پایان این اعتراض نامه برای همه ی شما آرزوی سعادت و سر بلندی دارم.
ارادتمند علی عباسی.
۶۷ دیدگاه دربارهٔ «من و یک اعتراض»
سلام. اول این که پست دوم شما هست.
دوم. از کانال شکایت کنید اگر فکر میکنید حقی از شما ضایع شده
سلام بر برادر گرامی کامبیز عزیزم
دوست بزرگوار چگونه شکایت کنم وقتی دستم به جایی بند نیست
وقتی یک هوچی مستانه به غارت دسترنج همه دست زده
وقتی مثل ترسوها خودش را پنهان کرده
اگر از مردی در وجودش نشانه ای بود در کانالش خودش را معرفی میکرد
حال همه ی کاسه کوزه سر من شکسته که اگر گویاکتاب نبود این کانال هم نبود
من برای قرار دادن کتابها از تولید کنندگانشان اجازه گرفتم و تولیدات خود نیز در اختیار آنان قرار دادم
به هر سازی که زدند رقصیدم
حالا این حق من نیست که یک بیخرد بی آن که بداند چه میکند بیخردی او سر من خالی بشود
ویرایشگران عزیز؟ این کامنت خیلی به دلتون نشسته که ویرایشش نمیکنین؟ البته درسته که شما بیکار نیستین که پاک کن به دست دنبال ما بیایین، و شرم باید از سوی خودمون باشه. ولی واقعا وجود این کامنت برای این سایت اصلا خوب نیست
سلام آقای ملکی. من به شخصه مخالف ویرایش این کامنت هستم. هر چی آقای عباسی میگه؛ حرف حق هست و من اگه بودم؛ بدتر هم مینوشتم. هر چی میخواست؛ بشه. چرا مدیر اون کانال چنین غلطی کرده؟
جناب عباسی؟! فکر نمیکنین که این ادبیات مناسب شما و این سایت نیست؟! هر موضوعی که با بی ادبی محض مطرح بشه، پذیرفته نیست، حتی اگه به حق باشه. لطفا این بی ادبی محض رو تمومش کنین، و برای پیدا کردن مدیر کانال بیشتر جستجو کنین. واقعا متاسفم!
با سلام و عرض ادب
بنده هم نظر خودم را میدم
هر چند نظر شخصی هست و هر کس تحلیل خودش را داره
قانونی ما در کشور داریم به نام کپی رایت تا ده سال شما نمیتوانی از یک کتاب کپی کنی و پخش کنی مگر این که صاحب اثر اجازه بده
بنا بر این صاحب کانال در جریان باشه این کارش گناه و حق الناس است
و صاحب کانال در آن دنیا باید پاسخ تمام ناشرین و نویسندگان را بده
شاید صاحب کانال در جواب بگه من هدفم خدمت بوده
ما میگیم خدمت کردن به چه قیمتی
مثل این میمونه یک سارق بیاد دزدی کنه و بعد بره به نیازمندان کمک کنه
کارش اصلا قابل توجیه نیست
ما اصلا کار ایشان را قبول نداریم
موفق باشید
سلام.
اولاً، باید بگم که دغدغۀ درستی را مطرح کردید اما، شاید به قول آقای ملکی شیوۀ بیان چندان درست نباشه.
ثانیاً، بنا بر فایلی که امروز در کانال منتشر شد، ظاهراً کسی که اقدام به گذاشتن کتب گویا در این کانال میکنه منتسب به دانشگاه پیام نور تبریز هست. پس احتمالاً میتونید از طریق این دانشگاه پیگیر بشید.
راستی از سایت گویا کتاب هم تشکر میکنیم
سایتتون عالی هست
این تلگرام هم متاسفانه سرور هاش داخل کشور نیست که بشه درست کنترلش کرد
و معلوم بشه شخصی که کانال میزنه مال کی هست
یا بعضی وقت ها کانالی مشکل داره باید بستش اما چون تلگرام سرورش اینجا نیست ما دستمون بسته هست
که شکایت کنیم و دستگاه های مربوته اقدام کنند
طرف میاد به نام یکی دیگه کانال میزنه
بعد هم این مشکلات پیش میاد
اگر یک تخلفی تو تلگرام بشه هیچ کس دستش هیچ جا بند نیست
چون تلگرام سرورش داخل کشور نیامده که بشه آنطور که باید کنترلش کرد
با عرز سلام بنده مسئول کتابخانه پیام نور تبریز هستم
ما هر گونه ارتباط این کانال را با مجموعه خود را کاملا رد میکنیم
سلام بر شما جناب فتحی
اما در این کتابخانه لوگو ای از کتابخانه ی شما منتشر شده است که باید از طرف یکی از شما به مدیر این کانال داده شده باشد
سلام بر همه ی دوستانی که نظرات بسیار خوب و سازنده ی خود را اینجا قرار دادن
اولا باید با همه ی وجود از دوستی که فرمودند حرفم را با توهین بیان نکنم تشکر کنم و بگویم چشم
اما خوب من تو عزیز دلم میدانی شب تا صبح در تلفنخانه گوشی به یک دستت و با دست دیگرت ویرایش کردن یعنی چه
تو دوست من بدان که یک عشق به تو و سایر شما که همه سرور من هستید این نیرو را به من میدهد
حالا یکی بیاید با زدن کانالی مسخره که هیچ چهارچوبی هم ندارد تو را با ناشرین درگیر نماید
من که نمیگویم کتاب در دسترس دوستان نباشد میگویم باباجان در یک چهارچوبی باشد
دوست من من برای کتاب ذهن خالی که گویا کردم دویست هزار تومان از جیب خود پرداخته ام این یعنی عشق به جامعه ی خودم
حالا حق دارم اعتراض نمایم
این یک نمونه از آن شصت کتابی است که گویا کرده ام
من همیشه به همه ی نابینایان عشق ورزیده ام
من برای این دلم میسوزد که خود ما از نعمت کتاب بی بهره شویم
در پایان از صادق گرامی نیز سپاس گذاری میکنم
همچنین از سعید بسیار گرامی
گویاکتاب مال شما و از آن شما است
سر بلند باشید
سر بلند باشید
این حرف در این دنیای اینترنتی امروز واقعا عجیبه
یعنی هرجا تبلیغ سایت شما باشه شما مستقیم خودتون گفتین
من آهنگ جدیدمو فقط ۵ سایت معتبر دادم ولی الان شاید ۳۰ سایت لطف کردن و خودجوش گذاشتن
ماهم تبلیغ کتابخونه خودمونو پخش کردیم در بین همنوع هامون و دیگه اصلا به مجموعه ما ربطی نداره این تبلیغ کجاها توسط دیگران پخش میشه فکر کنم حرفم منطقی باشه
درود بر شما آقای عباسیِ عزیز. متعسفانه, این اتفاق سالهاست که به اَشکالِ مختلف میافتد. و هیچ کس جز خودمان جامعه ی نابینایان, آسیب نخواهد دید. و تصور هم نمیکنیم که, ادبیاتِ کامنتِ شما, آنقدرها هم بد بوده باشد. به هر حال امیدواریم این مشکل را با کمی صبوری و درایت حل کنید موفق باشید.
چقدر بهم میدی اسمشو بگم؟
البته اگر قیمت رو اعلام کنی با ایشون هم تماس میگیرم یه قیمت بالاتر درخواست میکنم تا اسمشو نگم.
خخخخ
با سلام خدمت تمامی عزیزان دوستان به نظر من بهترین راه برای اینکه بتوانیم جلوی ضرر کردن تمامی نابینایان را با وجود این کانال بگیریم این است که تمامی عزیزانی که عضو این کانال هستند از این کانال بیرون آمده و تمامی دوستانی را هم که میشناسند که عضو این کانال شده اند را هم دعوت به خروج از این کانال کنند. زیرا با وجود این کانال که تبلیغ آن را هم خود من برای اولین بار در سایت گوشکن دیدم که اگر مدیران لطف کنند و آن پست را هم ویرایش یا حضف کنند متشکر میشوم تا چند وقت دیگر صدای تمامی ناشرانی که کتب آنها گویا شده است در خواهد آمد زیرا درون سایت ها میتوان مواردی را برای ثبتنام قرار داد که فقط نابینایان عضو شوند ولی درون کاناال تلگرامی نمیتوان همچین کاری را کرد و این کانال اگر به دست افراد بینا یا سودجو بیفتد تمامی ناشران اعتراض میکنند چون افراد بینا هم به شدت دنبال کتب صوتی هستند که اولا دیگر کلی پول خرید کتاب را ندهند و ثانیا درون ماشین و یا با موبایل یا از هر طریق دیگر بتوانند این کتب را گوش کنند. این که میگویم افراد بینا هم به شدت دنبال این کتب هستند دلیلش این است که درون سایت دانشگاه تهران که بنده در آنجا در خدمت نابینایان عزیز هستم نیز بارها شده که با اینکه اسکن کارت معلولیت برای ثبت نام اجباری است ولی خیلی ها ثبت نام کرده اند و حتی تماس گرفته اند که ما بینا هستیم ولی این کتب را میخواهیم. ولی دوستان اگر بدین شکل ادامه پیدا کند. ناشران دیگر یه این فکر نمیکنند که این کانال هم برای نابینااین است و به راحتی میتوانند حتی از گویا شدن کتب خود هم جلوگیری کنند و مثلا اگر جایی مانن دانشگاه تهران یا بقیه مراکز گویا کردن کتاب کتب آنهاا را گویا کند اعتراض کرده و مانع آن شوند. دوستان میدانم که خیلی به هم ریخته نظرم را نوشتم و از این بابت از همه عزیزان عضرخواهی میکنم ولی اتحاد ما نابینایان برای پیشبرد اهدافمان میتواند در این ضمینه هم کمکمان کند. این هم که دوستان میگویند که از این کانال شکایت کنید شاید بتوان به پلیس فتا شکایت کرد ولی اولا که در حال حاضر که این کانال فکر میکنم حدود ۸۰۰ عضو دارد بعید میدانم که پلیس فتا حاضر به کاری بشود و ثانیا که به نظر من این کانال از خارج از کشور راه اندازی شده است وگرنه با این اینترنتهای ایران از پنجشنبه تا امروز صبح ۱۱۵ کتاب را بعید میدانم که بتوان از داخل ایران بر روی تلگرام قرار داد. باز هم شرمنده اگر طولانی و به هم ریخته پیامم را رساندم. با تشکر از همه عزیزان
سلام. لایک به کامنت شما. مطالب خوبی بیان کردید. ضمنا عذرخواهی با ض نوشته نمیشه.
سلام دوستان من فقط اومدم موافقت خودم رو با علی جان عباسی اعلام کنم! در کل یه عده استاد سوء استفاده هستند! حالا به هر طریقی! بعدشم محمد جان عزیزم دوست گرامی یعنی همین داداااااا؟ پاکش کنند بره؟ اون وقت دلمون هم خوشه که اینجا یه تریبون آزاد هست و همه ما میتونیم بیاییم حرفها و درد و دلهامون رو بگیم؟ حالا اینکه لحنش شااااااید اون هم شاااااید کمی بد قبول! ولی اینطور که نمیشه هرکسی بیاد هر کاری دلش میخواد بکنه اون وقت یه نفرم میخواد بیاد جلوشو بگیره خود ماها و امثال ماها بیاییم مقابلش بایستیم؟
مصطفی؟! من با اصل اعتراض توی اینجا اصلا مشکل ندارم. اتفاقا خیلی خوبه که صدای خودمون رو از این طریق به گوش مسئولین و کسانی که به هر طریقی خطا میکنن برسونیم. ولی نوع بیان اعتراض خیلی مهمه. اگه بخواییم که اعتراضمون نتیجه دار باشه، باید در نهایت ادب مطرحش کنیم، و تحت تاثیر احساسات زود گذر قرار نگیریم. این پست، با کلید واژه ی کتاب گویا برچسب گذاری شده.، و قطعا برای کاربرانی که دنبال کتاب هستن قابل رؤیته. حالا فکر کن که یه کاربر بینا پست رو باز کنه، و با کلمه ی بی خرد و از این قبیل کلمات مواجه بشه. انصافا راجع بهمون چی فکر میکنه؟ نمیگه که اینا از سلامت عقلی برخوردار نیستن که سر یه کپی کاری افتادن به جون هم، اونم به بدترین شکل ممکن!
درود بر جناب عباسی عزیز من چند نکته بنظرم میرسه که امیدوارم ناراحت نشید بالاخره هرکس باید نظرش رو آزادانه مطرح کنه تا بیک نتیجه نسبی برسیم اول : یادم هست که همین خود شما یکی دو سال پیش در سایت تون بسیار نالان و شاکی بودید که چرا کتابخانه های نابینایی بخاطر اینکه شما کتاب هاشون رو در سایت گذاشتید عضویت شما را لقو کردند و دیگه کتاب بهتون نمیدند. و این کارشون رو بزرگترین خیانت بجامع نابینایی میدونستید دوم:آیا خداوکیلی خود شما وقتی کتابهای رودکی و سایر کتابخانه های نابینایی رو در سایت تون قرار میدید از اونها اجازه میگیرید یا نه. جان پسرم من با این بنده خدا هیچ ارتباطی ندارم ولی بنظرم کارشون برای بچه های نابینا خیلی مفید هست همانگونه که کار شما رو هم مفید میدونم.
با سلام خدمت شما امیدوارم با اینکه شما از آقای عباسی سؤال پرسیدید و من نظرم را در این زمینه اعلام میکنم ناراحت نشوید. سایت قابلیت تنظیم برای اینکه کتب را فقط نابینایان بتوانند دانلود بکنند را دارد ولی تلگرام این قابلیت راا ندارد. اگر میتوانستند درون کانال تلگرامیشان کاری بکنند که فقط نابینایان بتوانند از آن کانال دانلود کنند کسی با این ققضیه مشکلی نداشت ولی در حال حاضر به دلیل اینکه از طریق تلگرام این کتب به افراد بیناو همچنین به گوش ناشرین میرسد این قضیه مشکل ساز شده است. سایتی اگر راه بیفتد خوبیش این است که تمامی کتب در تمام دنیا به صورت رایگان و آنلاین به دست اهلشان که ویژه نابینایان است میرسد ولی چگونه درون تلگرام میتوان فهمید منی که عضو این کانال شده ام و دارم این کتب راا دانلود میکنم نابینا هستم یا بینا. با وجود شرایط عضویت درون سایتها که فقط نابیناها میتوانند عضو آن سایت بشوند بعضی از مراکز مانند رودکی به صورت مستقیم باز هم حاضر یه همکاری با این سایت ها نشده اند مثلا خود من برای سایت دانشگاه تهران بارها با آقای خوانینزاده رییس رودکی جلسه داشته ام که اینجا جای مطرح کردن این بحث نیست ولی منظورم این است که بدین شکل باز هم یک سری از مراکز از ترس در آمدن صدای ناشر حاضر به همکاری نمشوند چه برسد به کانال تلگرامیکه دیگر از این بابتها هم نمیتوان نظارتی بر آن داشت. و تمامی نگرانی آقای عباسی من و یک سری از دوستان که چون از آنها اجازه ندارم اسمشان را نمیتوانم مطرح کنم که در کار تولید کتب هستند این است که اگر ناشرین اعتراض کنند دیگر نمیتوان کتب را حتی گویا هم کرد چه برسد که بتوان آنها را درون سایت قرار داد. امروز با یکی از مسؤولین کتابخانه گویا که صحبت میکردم النن برگشت گفت که خدا بخیر بگذراند چون ما برای ضبط کتب اجازه ای از ناشر آنها نمیگیریم و اگر ناشر اعتراض کند دیگر به هیچ وجه نمیتوان کتب آن ناشر را ضبط کرد و اگر نابینای آن کتاب را بخواهد باید به او بگویم برو از خود ناشر بگیر. با هم شرمنده اگر پر حرفی کردم.
کمیل اینقد بهانه نگیر!
خودت هم مثل ما, علی عباسی و صاحب آن تلگرام حق ناشرین رو ضایع کردی.
به جای نوشتن به قول خودت به هم ریخته برو یه کانال خصوصی دانشگاه تهران بذار و افرادی که باید عضو بشوند رو عضو کن.
یعنی ناشرین خیالشون راحته وقتی بفهمند کتاب فقط و فقط دست یک نابینا افتاده؟
لیست کتبی که میگذاری توی همین سایت, من که ببینم از سایت دانشگاه دانلود میکنم, تا اینجا رو گرفتی؟
بعد به هرکی دلم خواست میدم, ok؟ بینا نابینا نداره.
اونوقت فقط من و تو میدونیم که ممکنه بینا ها هم از کتب دانلودی ما استفاده کنند.
ناشرین شنگول تشریف دارند.
شرمنده منطقت شدم دادا.
شاید نگرانی شما بخاطر این باشه که تعداد بازدید کنندگان سایتتون میاد پایین.
برو کانال خصوصی بزن تا هر کسی رو که دلت خواست عضو کنی.
البته قسمش هم بده که کتاب رو به یک بینا نده
خدا را شکر میکنم که حتی سایت دانشگاه تهران اینکه روزی چند نفر ازش بازدید کنند هم براش مهم نیست و همچین سیستمی را درون خودش نداره ولی تا افرادی مثل شما باشند که بدون ذره ای مطالعه و فهمیدن منظور دیگران بیایند و نظر بدهند وضعیت جامعه نابینایان بهتر از این نمیشود. خود دانید و خدایتان من وظیفه ام را انجام دادم دیگر باقیش را خود میدانید.
این را هم یادم رفت بگویم که کامبیز جان کتب دانشگاه تهران را به هر کس که دوست داری بده و اگر هم خواستی یک هارد ۴ tb بیار تا تمام برایت پر از کتابش کنم که پخشش کنی تا متوجه بشوی که من از این چیزها نمیترسم و اصلا منظور من این چیزها نبود پسر خوب هر چند که امید دارم که این ۲ کامنت توسط ویرایشگران حذف نشود
با سلام به همه ی دوستان و تشکر از مدیران این محله که اجازه ی درد دل را در این محله به من هم میدهند
اول خدمت دوستی که فرمودند کلمه ی بیخرد بی ادبی میباشد باید بگویم در جامعه ی ما تمام مقامات از این کلام برای دیگران استفادهه میکنند آیا همه بی ادب هستند
دوم در پاسخ به سرور گرامی که فرمودند که من گلایه کردم از این که کتابخانه ها به من کتاب نمیدهند باید بگویم کتابی که با بوجه ی نابینا تولید میگردد مال نابینا است
ولی من در اینجا دو حرف حق دارم
یک کتابهایی که من تولید نموده ام همه را از جیب خود بوده و از کسی پولی دریافت ننموده ام
پس حق دارم در این کانال مسخره قرار نداشته باشد
دوم من از سر انجام این کار میترسم
همانطور که جناب نوبختی فرمودند حرف من چیز دیگری است به همان خدایی که میپرستید دوستانی که تولید کننده ی کتاب هستند از این کانال ناراحت هستند
حتی یکی از آنها من و گویاکتاب را مقصر میدانست که اگر شما نبودید این کانال هم نبود
سر بلند باشید
مرسی از جواب منطقیت کمیل.
اگه حذف کنند من شخصا ناراحت میشم.
فقط مواظب باش این نظرت به گوش مقامات بالاتر در دانشگاه تهران نرسه که توبیخت میکنند چون برای اونا اهمیت داره که سایت دانشگاه بازدید زیادی داشته باشه.
آخه کمیل من که تو رو از نزدیک میشناسم و همواره لطف من و دوستام از جمله علی اصلانی شامل حالت شده.
اصلا ناراحت نشو
عین همین نظرات را ببر پیش دکتر به نژاد و مهندس طاهری چرا آنها ببر پیش دکتر نیلی رییس دانشگاه تهران تا ببینی نظرشون چیه که اگر ذره ای من را میشناختی این جوری جواب نمیدادی
راستی آقا کامبی شما که من رو میشناسی خودت را معرفی کن تا من هم بشناسم و بدونم لطف چه کسانی شامل حال من شده چون دوستت آقای اصلانی که گفتی که تا حالا خدا را هزاران مرتبه شکر لطفی ازش شامل حال من نشده
البته اگر دوست داشتی چه توی واتس اپ و چه توی تلگرام منتظرت هستم ۰۹۳۸۷۶۷۲۸۱۶ چون این پست جای این بحثها نیست باز هم از همه دوستان معذرت میخواهم
خوب جمعش کردی وگرنه بد میشد.
تو که دو سه شب اتاق من در کوی اومدی و کتاب های گندم و یاسمین رو میخوندی و کیف میکردی من رو نمیشناسی هر چی بعدش هم بگم رو به یاد نمیاری.
منظورم از لطف اینه که نرم افزار های mrt که رایگان دوستان در اختیارت میذاشتن, میرفتی تجاری میکردی و به بچه ها میفروختی.
من وقت ندارم.
دوستت دارم و فقط خواستم راهنماییت کنم که یک کانال بذاری.
دیگه ادامه نده
چشم کامبیز جان ولی خدا را هزاران مرتبه شکر که تمام کسانی که من را میشناسند از این بابت ها من را خوب میشناسند
سلام دوستان. از اونجایی که بنده پستِ مربوط به کانالِ کتابخانه ی گویا رو منتشر کردم، لازم دیدم که نظرم در این مورد رو بیان کنم. من به شخصه معتقدم درصدِ افرادِ بینایی که به سراغِ کتابهای صوتی میرن بسیار کم هست. شما نگاه به تبلیغاتِ مجموعه هایی که به صورتِ صوتی هم به مخاطبانشون ارائه میشَن بکنید، چقدر واقعا توی جامعه تکثیر نیشَن. چقدر مورد استقبال قرار میگیرن. آیا واقعا اینطور نیست که اصلی ترین مخاطبِ مجموعه ها و کتابهای گویا نابینایان هستند؟ من فکر میکنم در آینده ای نه چندان دور خودِ ناشرین هم متوجه خواهند شد که با توضیعِ آزادانه ی کتابهای صوتی ضرری متوجهشون نخواهد بود. به نظرِ من که جایِ نگرانی ای وجود نداره. کتابِ گویا فقط یک پدیده ی ناشناختست بین ناشِرانِ ایرانی. یک پدیده که احساس میکنن اگر به شدت مُراقِبِش نباشن، دچارِ یک ضرر و زیانِ عجیب و غریب میشَن در صورتی که اصلا اینطور نیست. به نظرم اتفاقا خوب شد که همچین اتفاقی افتاد. چون خودِ ناشرهای محترم به عینه مشاهده میکنند که تکثیرِ آزادانه ی کتابهای صوتی هیچ ضرر و زیانی براشون نخواهد داشت. بلکه اتفاقا برعکس. ممکنه یک آدمِ اهل مطالعه با شنیدنِ یک بخش از یک کتابِ صوتی از دستگاهِ پخشِ یک نابینا تشویق به خریدِ اون کتاب بشه. من جداً مطمئنم هرگز انتشارِ آزادانه ی کتابهای صوتی به هیییچ ناشری ضرر وارد نمیکنه. باز هم میگم. من دفاعِ بیخودی از چیزی نِمیکُنَم. اون زمانی هم که اون پست رو تنظیم میکردم متوجهِ این نکاتی که امروز مطرح شده بودم. هنوزم میگم. اگر گردانندگانِ محله ی نابینایان تشخیصشون بر مضر بودنِ اون مطلب باشه، من ابدا مشکلی ندارم! اما هر طور که بتونم قطعا این مجموعه ی عظیمِ مفید و همراه که در حکمِ یک گنجینه ی مفید و فوری هست رو تبلیغ خواهم کرد. برای همگیِ شما بزرگواران چه مخالف و چه موافق با این دیدگاه آرزوی سلامتی و تندرستی میکنم. من واقعا ارتباطی با مدیرِ این کانال ندارم. اما اگر داشتم حقِّ مطلب اینه که دردِ دل و نگرانیِ شما عزیزان رو هم به گوشِ ایشون بِرِسونم. سربلند باشید.
درود
ببینید افراد بینا ممکنه بعضی داستانکهای صوتی توی قالب کتاب شب و این چیزها رو گوش بدن.
ولی کتاب صوتی در معنای وسیعش براشون یه خواسته نیست.
قبلا به علی عباسی هم گفتم این اعتراضات اونم وقتی نمیدونی با کی طرفی جز حاشیه و دعوا کارکردی نداره.
الان هم داریم میبینیم درست یا غلط توی کانال کتاب گویا کماکان داره کتاب میاد و اینجا دوستان یقه همدیگه رو جر میدن!
خب نتیجه اعتراض شما علی آقا غیر از ایجاد کدورت بین موافقین و مخالفین اینکانال چی میتونه باشه؟
به نظرم اگه حق خودتون میدونید که از اهرم قانون علیه این کانال استفاده کنید، خب خیلی راحت سراغ پلیس فتا برید و شکایت کنید.
اونا امکان رسیدگی دارن و اگه خواسته به حقی داشته باشید، میتونید صاحب کانال رو به دادگاه هم بکشید.
خب دوستان اینجا به جای اینکه به درد دلهای آقای عباسی توجه بشه؛ شده مرکز دعوای کامبیز و آقای کمیل نوبختی. به نظرم اگه کامنت ها بسته بشه و از طریق پلیس فتا آقای عباسی پیگیری کنه؛ بهتره. مطمئناً مدیر این کانال که بازم میگم کارش مسخره بوده؛ اینجا رو نمیخونه و اگه هم بخونه؛ توجهی نمیکنه. به قول لاریجانی ختم جلسه رو اعلام کنید.
سلام حقیقت همیشه تلخ است باید مواظب ماهیگیران آب گلآلود باشیم خیلی ها عمداً آب را گل آلود می کنند خدا قوت به همگی
محمد عسکری جان یه ذره عواطفت رو کنترل کن نمیخواد از قول لاریجانی حرف بزنی.
بگو اون بخش از کامنتت رو که به مدیر کانال توهین کردی رو حذف کنند که اگر یک انسان باشی که حتما هستی به خودت اجازه نمیدی جایی که مدیر کانال نیست و از خودش دفاع نمیکنه بهش توهین کنی.
من کمیل رو دوست دارم و از همینجا براش بوس میفرستم.
مشهد صدای قرآن خوندنت به دلم چسبید.
تو که اذان میگی و مسلمان هستی، به من بگو کجای اسلام امر شده بگی یارو غلط کرد؟ خودش هم نیست هااا!
نگی کار اون زشتتر بوده که من اصلا یارو رو نمیشناسم
کامبیز جان! اولا شما بهم لطف داری. ثانیا مدیران اگه صلاح بدونند؛ میتونند حذف کنند. ثالثاً من که جلوی اونو نگرفتم. بیاد از خودش دفاع کنه. البته اگه جرأت داره خودشو نشون بده. کار بدی که کرده باعث شده جوری بشه که نخواد نامش در این سایت محبوب فاش بشه. رابعاً اگه شما ۲ نفر همدیگه رو خیلی دوست داشتید؛ این قدر به هم محبت نمیکردید. به هر حال امیدوارم این پست ختم به خیر بشه.
درسته بیناها کتاب گویا گوش نمیکنن. اونهایی هم که گوش میکنند کتابهای خاصی رو طالبند. کتابهایی که مثل فیلم بازی شده باشه. گوینده تموم شخصیتها را ساخته باشه. معمولاً کتابهای نابیناها یک دست خونده میشه میره که هیچ جذابیتی برای بیناها نداره. از هر ده هزار نفر شاید یک نفر کتاب گویا گوش کنه. دیدم دوستی رو که فرصت مطالعه نداره کتاب صوتی میگیره توی اتوبوس و تاکسی موقع رفت و آمد گوش کنه. یا بچه هایی که موقع نقاشی بجای موسیقی کتاب گویا گوش میکنند. اونها هم سخت بتونن با کتابهای نابینایی ارتباط برقرار کنند. من یکی که هر چه تلاش کردم نتونستم بیش از پنج دقیقه کتاب صوتی گوش کنم. بلافاصله خوابم میگیره. یا ذهنم هزار سمت و سو میره. خیلی باید کتابش خاص باشه، صدای گوینده خاص باشه، مهارت گوینده بالا باشه تا خوششون بیاد. یه کانال کتاب گویا هم هست که من جرأت ندارم اینجا معرفیش کنم. خخخخخخخخخ. اون کتابهایی رو میگذاره که دوبلورها گویا کردند. میتونم بگم اون کانالیه که بیناها دوستش خواهند داشت و نابیناها فحش خواهند داد اگه کتاباشا گوش کنند. که چرا گوینده اینقد ادا ادفار داره؟ خخخخخخخخ
بهر حال امیدوارم بحثتون به نتیجه برسه و آخرش همه روی همو ببوسید. شاد باشید
عمه شاید یکی از کسانی که با من مخالفه دختر باشه.
اگر بحثم باهاش به نتیجه رسید چی؟ تکلیفم چیه؟
بر شیطان لعین و رجیم لعنت بفرست و وضو بیگیر دو رکعت نماز بزن به کمرت که شالا آکله بیگیری که فکرت یه وریه. خخخخخخخخ
دو رعکت نماز میخونم به نیت این که زن گیرم بیاد. آمین
سلام خانم رهگذر. من که نمیتونم خانم ها رو ببوسم؛ ولی سعی میکنم آقایونو بعد از ختم به خیر شدن این پست ببوسم. البته اگه گیرشون بیارم. خخخخ!
از رو لباس اشکال نداره
خخخخخخ
ولی خارج از شوخی یک نکته آموزشی میگم
در دورانی که پیامبر ما آمد
خانم ها میخواستن با ایشان بیعت کنند
خلاصه پیامبر یک کاسه آب میاره و دست خودش را داخل آب میزنه
بعد به خانم ها میگه شما هم دستتون را به آب بزنید
و با من بیعت کنید
یک نوع بوسیدن هست از راه دور که میشه استفاده کرد
هههههههه
موفق باشید
صادق دعا کن خدا به من یه پولی بده.
آخه میخوام برم نقطه مقابلت روی سیاره زمین.
دقیق بگو الآن کجا نشستی!
مکان جغرافیاییت رو اعلام کن!
سلام.
من نظری که مینویسم درباره ماجرای این پست نیست و فقط نظرم رو بطور کلی میگم.
من که با تکثیر و انتشار کتابهای گویا موافقم، فرقی هم نداره نابینا گوش کنه یا بینا!
مگه سایتایی مثل audiolib فقط کتاب برای بینا گویا میکنن؟
هم حقوق ناشران رو در نظر میگیرن، هم کتابهاشون عمومیه و هرکس خواست میتونه دانلود کنه.
حتی تو سایتایی مثل p30download
هم کتاب صوتی زیاد دیدم و از این بابت و گسترش کتابهای گویا بین عموم مردم خوشحال میشم.
البته اگه html باشن کتابها که دیگه بهترین فرمت جهان برای نابینایانه بخاطر پشتیبانی صفحه خوانها از این فرمت!
سلام
به نظر من هم بینا ها هیچ رغبتی به گوش دادن به کتاب های صوتی ندارن! و اگر خودمون هم داریم از این نوع کتب استفاده میکنیم بیشتر از سر اجباره چون واقعا راه دیگه ای نداریم از این بابت فکر نکنم مشکلی باشه
اما این که اقای عباسی تمایلی ندارن کتابایی که با زحمت و هزینه خودشون تهیه میکنن جز در سایت گویا کتاب قرار بگیره
کاملا خواسته به حقی هست
محمد حالا که نیست باید تو اینطوری جوابشو بدی؟
فکر کن جرأت نداره.
خواستی با توهین بهش جرأت بدی؟
راستی اگه وقت کردی معنی این رو برام بذار.
«وَ لا تَسُبُّوا الَّذینَ یَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ»
تشخیص مدیر رو ول کن، خودت چی میگی؟
انصاف خودت چی میگه؟
دوستت دارم همانطور که کمیل را
بله. از خدامه کسی سؤال عربی بپرسه و من جواب بدم. ترجمه: به کسانی که جز خدا را میخوانند؛ دشنام ندهید. ضمنا منم تو رو خیلی دوست دارم و چاکرت هم هستم. ناسلامتی هم خوابگاهی بودیم و توی مشهد هم خیلی خوش گذروندیم. شمال که نگو. به هر حال اگه خیلی تند رفتم؛ عذرخواهی میکنم.
درود به شرفت.
دوستان از اون وقتی که آقای عباسی این پست رو زده و دوست عزیزمان پیشنهاد خروج از کانال رو داد تعداد اعضا ۸۰۰ نفر بود.
من رفتم شد ۸۰۰ و یکی.
الآن ۱۵ نفر پشت سرم رفتن.
۸۱۶
با سلام خدمت دوستان در این محله
امروز صبح گروه کتابخانه ی گویا به من ایمیل زدند که کتابهای خود را جهت حذف بنویس
حالا که براشون فرستادم فرمودند که برای این امر ۴۸ ساعت وقت دارم بیام اینجا و عذرخواهی نمایم تا آقای مدیر لطف بفرمایند و مرا مشمول بخشش قرار دهند این هم مطن این عزیزان
با سلام
فرمایش و کتابهای شما در گروه مدیریت بررسی شد شاید تعداد محدودی از کتب
ضبط شده شما منتشر شده باشد
اما تعداد کتب مطروحه از سوی جناب عالی بیش از اینها بود
مطلب دیگر اینکه ما یک گروه مدیریت ۱۰ نفره هستیم که ممکن است تعدادی از
کتب شما هم در کانال منتشر شده باشد
اما درخاست ما از شما این است که ابتداً عذرخواهی جهت توهینتان نسبت به
مدیریت کتابخانه گویا در سایت گوشکن اعلام بفرمایید تا ما نیز این کتب را
پاک کنیم وگرنه ما کتب ضبط شده از سوی شما خادم عزیز را هم مشمول کتب
خادمان دیگر خواهیم دانست و برخورد مشابه خواهیم کرد
زمان ۴۸ ساعت برای این قضیه را گروه مدیریت در نظر گرفته اند
با تشکر
حالا جناب مدیر اگر عذرخواهی من شما و گروهتان را راضی مینماید باشد من اگر به شما توهین نموده ام از شما عذرخواهی مینمایم
اما یک سؤال هم دارم آیا شما نباید از دوستانی که راضی به قرار دادن کتابهایشان در کانالتان نیستند عذرخواهی بفرمایید
درودِ دوباره آقای عباسی. ما هدودِ یک ماهِ پیش, عضوِ سایتِ ارزشمندِ شما شدیم. اما متعسفانه برای دانلودِ کتابها هر چه که رمز را وارد میکنیم لینکِ دانلود نمایش داده نمیشود. البطه چندین بار رمز را هم تغییر دادیم اما باز هم مشکل سرِ جایش است. اگر لطف کنید این مشکلِ مسقره ی ما را هم حل کنید از شما ممنون میشویم.
سلام بر شما خوب گرامی
دوست خوب من آیا رمز ۱۳۱۳ نیز وارد نمودید
اگر مشکلی دارید استدعا میکنم به شماره ی من پیامک بدهید تا با شما دوست خوبم تماس گرفته مشکل شما را حل نمایم
سربلند باشید
با سلام خدمت خوبان محله ی نابینایان
با توجه به این که مدیران کانال کتابخانه ی گویا تنها شرط خود برای برداشتن کتابهای من از این کانال را عذرخواهی من بیان کرده اند و با توجه به اینکه برای دسترنج خودم ارزش قائل هستم
برای حفظ دسترنجم در کمال افسوس از وضعیت پیش آمده برای تولید کنندگان کتاب و خودم و با امید به اینکه دیگر تولید کنندگان کتاب به زودی انگشت حسرت به دندان نگیرند از مدیریت این کانال عذرخواهی میکنم و درخاست دارم کتب تولیدی مرا از این کانال بردارند
و خدمت عزیزانی که منتظر این امر بودند عرض مینمایم که حالا با خیال راحت بگویید که برج و باروی علی عباسی را فرو ریختیم
فعلا صبوری بهترین راه است
اما آنانی که در وجودشان ذره ای انصاف باشد این را حق من نمیدانند
به امید بالندگی شما
و با امید به خداوند بزرگ و عشق کسانی که مرا و کار مرا قبول دارند گویاکتاب با قدرت به کارش ادامه خواهد داد
و در پایان از دوستانی که مرا به عنوان خادم خود قبول دارند درخاست مینمایم که سایت خود را فراموش نفرمایند
و اما از مدیران کانال کتابخانه ی گویا درخاست دارم که به هیچ وجه دیگر کتابی از تولیدات من در این کانال قرار نگیرد
سلام!
جالب بود. کار اشتباهی انجام دادند، حالا گفتند از اعتراض به اشتباه ما عذرخواهی کن تا اصلاحش کنیم. خخخخ! آفرین به این همه انتقادپذیری!
رمزِ ۱۳۱۳ را وارد کردیم, و خوشبختانه مشکل حل شد. از شما دوستِ گرامی و بزرگوار ممنونیم.و امیدواریم: مشکلات خللی در روهیه و فعالیتِ ارزشیِ شما نگذارد. شاد باشید.
با سلام به همه ی شما خوبان
از دوستی که حق را به من داد جناب علاء الدین سمیمانه ممنونم همچنین از سیمرغ امید که هیچگاه بالتان با سنگ بدخواهان نشکند
با سلام خدمت شما خوبان محله
دوستان با توجه به شرطی که مدیریت کانال کتاب گویا برای من قرار داده بود من عذرخواهی نمودم اما ایشان به قولشان عمل ننمودند
حال اگر ذره ای انصاف دارید به پرسید چرا
کامبیز! حالا حق دارم فحش بدم به این مدیر یا نه؟
خیلی باحالی مملی!
سلام قبل از هرچیز از آقای عباسی به خاطر زحماتی که در ارتباط با طولید و توضیع کتب گویا میکشند تشکر و قدردانی مینمایم ثانیاً اگر منظور همه مدیران خدمت به نابینایان هست بهترین راه تعامل هست و این واقعیت را بپذیریم که افراد بینا چندان رقبتی به گوش دادن کتب گویا ندارند زیرا آنها آنقدر منابع مختلق در اختیار دارند که نیازی به کتب گویا ندارند خوبست که این مسئله برای ناشرین روشن بشود به هرحال نیازی به دعوا و مرافعه ندارد موفق باشید ..
با سلام خدمت تمامی خوبان در این محله
فکر میکنم که دیگر حق از ناحق جدا گردید
گروه کانال کتاب گویا با وجود عذرخواهی من حاضر به برداشتن کتابهای من نگردیده اند و این امر را به تصمیم مدیر برتر موکول کرده اند و مرا به پیگرد قانونی برای پخش ایمیل خود در این سایت تحدید نموده اند
حالا چند سؤال
۱ این ایمیل را شما برای من فرستادید و ایمیل هیچ وجه محرمانه ای نداشته است و برای من هم بوده و یکطرف موضوع من بوده ام و چون در این ایمیل هیچ موضوع سیاسی و مقایر با نظام نبوده من مشکلی در پخش آن نمیدانم و وکلای دادگاه نیز بر همین عقیده میباشند
۲ من که از اول نیز میدانستم که شما قصد برداشتن تولیدات من را از کانال خود را ندارید پس چرا عذرخواهی را شرط این امر قرار دادید
بگذارید پاسخ یکی از سؤالهای مطرح گردیده را خود در اینجا بیان نمایم و آن این است که این دوستان تولیدات مرا از کانال خود برنمیدارند چون بعد از من دوستانی هستند که همین درخاست را دارند
برای مثال فقط برای مثال اگر دوستان گرامی در کتابخانه های نهادی بخواهند که تولیدات این خوبان از این کانال برداشته گردد آیا این دوستان این کار را انجام خواهند داد
اما در پاسخ به گوشه نشین
ما کاری نداریم که افراد بینا این کتابها را میخوانند یا نه بلکه نمیتوانیم این را برای ناشرین جا بیندازیم پس موضوع چیز دیگری میباشد
بسیار شرمنده که وقت شریفتان را گرفتم ارادت مند شما علی عباسی
هر بلایی سرمون بیاد حقمونه؛ فقط چون همت نداشتیم یه کتابخونه مرکزی مثل bookshare یا فروشگاهی مثل audible ایجاد کنیم. کاملا مشخصه که همه ترجیح میدن برای گشتن دنبال کتاب، به جای پشت سر گذاشتن مراحل بعضا پیچیده ثبت نام در چندین کتابخونه و سایت و نهایتا جستجو در تکتک اونها، برن سراغ یه کانال تلگرامی که جستجو کردن داخلش مثل آب خوردنه. البته به تازگی وضع خیلی بهتر شده اما متاسفانه هنوز هم نمیشه جایی رو پیدا کرد که همه منابع صوتی اونجا قرار گرفته باشن.
درود
با آرزوی فرداهائی روشن برای یکایک عزیزان .
۱ داشتم به علت انتشار این مطلب می اندیشیدم که در کامنت ها به آن دست یافتم .بچه ها آهان نه بچه ها بلکه آقای عباسی همین مسعود علت اصلی این بدبختی برای ما نابینایان بود اگه ایشان اطلاع رسانی نمی کرد شما و دوستان شفیق و رفقایتان چگونه می توانستید به این مهم دست یابید ! شاید فکر ایشان کمک به جامعه نابینا بوده ولی روشش بسیار نامناسب بود .حالا لطف بفرمائید گلایه ای هم دارید از ایشان داشته باشید و به خدا ما بی گناهیم .
۲ من کامبیز را نمی شناسم اما گویا که مشابهتی با کتابخانه گویا دارد و وارد بحث شده است بنا بر آزمون و خطائی که در مطلب آقای هاشمی داشتند و بسیار شوخ طبع هستند و نهایتا منجر به ایجاد فاجعه مسدود شدن کامنت ها انجامید ، نتوانستند موفقیت و رکورد آن را حفظ و ارتقا بخشند و دستشان برای مدیران محله رو شد و مدیران محله با عدم انسداد کامنت دانی به ایشان به صورت مجازی فرمودند کور خواندی کامبیز ؟! خ خ خ خ خخخخ
۳ آقای عباسی می توانم بپرسم که هدف شما از انجام کتب و امور مذکور چه بوده و علت ناراحتی شما به چه واسطه ای بوده است ؟
۴ چه تعداد از نابینایان کتاب می خوانند ؟ و در کل قضیه چند درصد مردم کتاب خوان هستند ؟ آگر شما مجوز گویا سازی را از انتشارات گرفته اید نباید نگران باشید که به سهولت تولیدات شما منتشر شود .و لزوما اگر این کانال نبود ، کانالی دیگر این اقدام را می نمود و یا شاید دوستان عضو این امور را به سهولت در اختیار دیگران قرار میدادند و گریزی از انتشار آن نیست اما این مهم و روال اینگونه سرعت انتشار مطالب شما را بیشتر می نماید .
۵ بنده هم عضو این کانال هستم ولی اصلا کتب مذکور تا کنون مثمر ثمر برای من نبوده است و در عجبم که عزم بزرگی را برای انتشار و کمک به نابینایان در این کانال می بینم .
۶ نگران اعتراض ناشران نباشید ، چرا که انتشار این موارد در کانال شما نیست و شکایت ایشان مستقیما تاثیری بر شما ندارد و غیر مستقیم هم خدا گر به حکمت ببندد دری ز رحمت گشاید درد دیگری .
۷ کامنت منقول از مدیر کانال بیشتر شبیه شوخی با شما است والا که در دنیای وسیع انفجار اطلاعات محله نابینایان و کلا نابینایان ایران وجود حارجی ندارند و مدیر برتر کانال نیز قطعا متوجه هستند که محله نابینایان در اداره کانال موثر نیست و نهایتا عذر خواهی شما بخاطر حذف تولیدات شما چیزی جز مستاصل نمودن و دور نمودن شما از هدف والایتان بیش نبوده است .
۸ کسی به شکایت شما وارد نخواهد شد و شکایت هم وقت و عزم زیادی را می طلبد .
۹ نظر بنده هم انتشار بی قید وشرط و نامحدود کتب گویا هست و مطمئن باشید در کشوری که آمار کتاب خوانی در حد بی نهایت تاسف بار هست و مردم حوصله گفتگو را ندارند حتی نابینایان هم با گوش کردن کتب صوتی خوابشان خواهد برد. اما انتشار گسترده آن شاید بتواند برخی را به خواندن و گوش کردن کتاب سوق دهد و ثوابی هم برای جناب آقای عباسی باشد و چه خوب که تولیدات شما را باز نشر دادند .
۱۰ نگران نباشید ، از منتشر نمودن کتب نیز خرسند باشید ، ارزش کار شما نزد خدا و بندگانش محرز است و حتم را بر یکسو بودن هدف شما و مدیران کانال مذکور بدانید و این حقیر هم به سهم خودم از احساس مسئولیت و تلاش های شبانه روزی و فشرده حضرتعالی و سایر برادران و خواهران تشکر و قدر دانی می کنم و از آقای مسعود هم تشکر میکنم و نظرات ایشان را کاملا حقیقی می دانم ، از خانم آیت و سایرین هم سپاسگزارم ، در واقع تمامی دوستان فعال در بخش کتب گویا هدفشان یکی است اما بسته به حساسیت ها شخصی و نگرش آن اعتراض می نمایند اما نهایتا در کامنت ها بیان شد که برخی دوستان مجوز گسترش کتب را که در اختیار دارند به همگان دادند .ضمنا اگه من کتابی را گویا کنم و در اختیار چند نفر بگذارم و نهایتا این کتاب در سطح وسیعی منتشر شود در حالی که کتاب را خریده ام و گویایش کرده ام آیا جرم است ؟
در خاتمه درخواست استمرار فعالیت های مثبت کلیه دوستان و انتشار منطقی تولیداتشان رادر وسعت وسرعت بالا دارم .موفق باشید .
با سلام به همه ی دوستانی که در زیر این پست مطالب خود را بیان نمودند
اما در پاسخ به قمبر گرامی
دوست گرامی من با پخش کتاب مشکلی ندارم
و خدا میداند اگر این کانال رمزی داشت که فقط در اختیار نابینایان بود بسیار استقبال میکردم
اما دوست گرامی من شخصا با یک نویسنده رو به رو شدم که خود معاونت مدرسه ی نابینایان را داشت وقتی فهمید که کتابش گویا شده به من گفت به من چه که شما نابینا هستید به من چه که شما نمیتوانید کتاب بخوانید
حال با این طرز فکر نباید نگران باشیم که یک کانال بی هیچ چفت و بستی راحت این کتابها را منتشر نماید
برخی به من میگویند که من نگران پایین آمدن بازدید سایت گویاکتاب هستم
هرکدام از شما به هرچیز که عقیده دارید به همان قسم اینجور نیست
اما یک خواهش
خوبان این محله من جداگانه پنج ایمیل به این دوستان دادم و خاضعانه از این دوستان التماس کردم که تولیدات مرا از این کانال بردارند اما کسی به من وقعی ننهاد
آیا این رسم دوستی و مردانگی است
حتی باز گفتم برای بار دوم در این سایت از شما عذرخواهی میکنم چون فرموده بودند معظرت شما مورد قبول ما نبوده است
شما خوبان بگویید دیگر باید چه میکردم
در پایان برای همه ی شما آرزوی سلامت دارم
سلام.
ی گزینه ای هست توی تلگرام, به اسم report
با استفاده از اون کانال رو ریپورت کنین نیازی به پلیس فتا نیست به نظرم
سلام.
راح حل آقای نصرتی به نظرم عملیترین راه است.
اگر مدیران این کانال در ایران باشند، اگر شکایتتان پذیرفته شود، پلیس سایبری به صورت غیر مستقیم امکان ردیابی شخص را دارند.
من نیز از آنجا که اعتراض شما را لا اقل در مورد تولیدات اختصاصی شما وارد می دانم از طریق بخشreport و زیر مجموعه spam گزارش هرزنامه دادم.
به نظرم شما هم میتوانید از دوستانتان در تلگرام بخواهید که این کانال را به مدیران تلگرام گزارش دهند.
موفق باشید.
وقتی شما و دوستان زیادتون ریپورت بدهید به این معنی نیست که این کانال از بین میره.
اونا میان بررسی میکنند اون وقت میگن در یک صورت این کانال بسته میشه، این که مدیران کانال شما و دوستانتان را بارها به کانال دعوت کردند ولی شما اومدید بیرون.
در غیر این صورت هیچ توجهی به ریپورت شما نخواهد شد.
اونا نمیان بگن که کاربر عادی و دوستاش چون خوششون نمیاد بیاییم حرف دلشون رو گوش بدهیم.
این منطق علیرضا اگه درست بود تا حالا کانال های زیادی فقط بخاطر دشمنی شخصی افراد که در ایران رایج هست بسته میشد