سلام هم محلی ها. اولش بگم من آدم سیاسی ای نیستم. یعنی ترجیح دادم کاری با سیاست نداشته باشم. به حال من که فرقی نکرده از این به بعدش هم نمیکنه پس این متن رو سیاسی برداشت نکنید و از دید سیاسی بهش نگاه نکنید. انگار این بیشتر یک دردو دل اجتماعی باشه بهتره.
به نظرم این مملکت هم دیگه شورش را درآورده. مسخره بازیشون شش ماه به انتخابات شروع میشه شش ماه بعدش هم فروکش میکنه. در جمع یک سال بلاتکلیفی! آخه برداشتید مثلا اسکایپ رو بستید که چی؟ گوگل تاک رو بستید که چی؟ همین دو تا وسیله ی ارتباطی ای که نابینا ها تازه با بدبختی و کلی کتاب و آموزش و من برو تو بیا یاد گرفته بودند و تازه داشتند هم دیگه را پیدا میکردند هم گرفتید قلع و غم کردید؟ بابا دست گلتون درد نکنه! برید کلاهتونو یه شاخ بذارید! جایگزین ملی ای که برای ایمیل خارجی گذاشتید صفحاتش خطا میده چه برسه به اینکه بخواهید سامانه گفتگوی صوتی تصویری واسه چهل میلیون کاربر ایرانی فراهم کنید! شما دولتی ها که نه آب شدید واسه ما نابیناها نه نون! توی بهزیستی که تحقیرمون میکنید انگار اومده باشیم گدایی! خوب این پول مشارکتهای مردمه,پول نفته, حق ماست, اصلا خودتون به ما اختصاص دادید, طبق فرمایشات مسئولین رده بالای نظام, این اعتبارات تخصیص داده شده اون وقت اجازه میدید که مسئولین خرده پا به خودشون اجازه بدند به ما جسارت کنند و پرداخت یک شهریه ناچیز دانشگاه را لطفی بدونند که در حق ما میکنند. من که خدا رو شکر مثل بیناها دانشگاه دولتیم و چیزی اضافه به من نمیدید!
یه نمونه مثلا آقا هزینه ایاب و ذهاب به معلولین تعلق میگیره؟ بله. پس چرا به نابیناها نمیدید؟ چون چمیدونیم, چون نابیناها اسمی جزو معلولین هستند ولی رسمی نه. از اون طرف توی ایران سپید مینویسند معاون توانبخشی بهزیستی گفته ما سالیانه پونصد هزار تومن به دانشجوهای معلولی که توی دانشگاه دولتی درس میخونن میدیم از طرفی وقتی به مددکارم میگم میگه من خبر ندارم برو از هرکی اینو گفته پولتو بگیر. دریغ از یک ریال که از این پونصد هزار تومن ها بهزیستی توی این چند سال به ما داده باشه! یکی واسه هدیه ورود به دانشگاه بود که یک سال دیر تر دادند و هاپولی شد توی کامپیوتر ولی خوب پای من فکر کنم تا همین حالا دو سه میلیونی نوشته باشند چون من دو سال دولتی شهرکرد بودم و الانم سه سالی میشه دانشگاه دولتی اصفهانم! دو سال به اضافه سه سال: مساوی پنج سال. پنج سال ضربدر پونصد هزار تومن مساوی دو میلیون و پونصد هزار تومن! میبینید؟ آش نخورده و دهن سوخته!
حالا این یکیش بود! مسخره بازی بعدی اون سهام عدالتی هست که تو سرشون بخوره. به درد خودم که هوچ, به درد عمه بیرون و درونم هم نخورد. بردم دم خونشون فحشم داد دو تا سنگم حوالهم کرد گفت یه دفعه دیگه این برگه سحام عدالتت رو آوردی پیش من نیاوردی. بعدم هر چی نفرین از ننه و ننه بزرگش شنیده بود یک جا واسم فرستاد آسمون بلکم فرجی بشه, یکی کد تقلب پانزر توی جیتیآ رو بزنه یه تانکی صاف بیفته رو سرم, راحت شم. آقا شما ببینید من اگر اشتباه میکنم درستم کنید. ببینید, بحث دو دو تا چهار تاست, سفسطه و فلسفه بازی هم برنمیداره.
دولت هشت سال پیش اومد گفت آقا از شرکت های دولتی, سبد سهام به ارزش پونصد هزار تومن که بعدا قرار شد دو میلیون تومن باشه میدیم به اقشار آسیب پذیر. تا اینجا درست؟ خوب. میریم جلو. آقا من این جوری برداشت کردم که این دولتی ها سهام را دادند برای خودمون دیگه, درست؟ یعنی حتی اگر بخواهیم بتونیم مثلا بفروشیمش. خوب. تا اینجا هم مشکلی نیست. بعدش اومدند برای فقط دو بار مبلغی به عنوان سود دادند, یه سال چهل هزار تومن و سال بعد هشتاد هزار تومن سود سهام به ما دادند. تا اینجا هم مشکلی نیست. حالا بعدش دیگه نه سودی دادند, نه برگه های اصلی رو که اعتبار واقعی داشته باشه تسلیم ما کردند. یعنی عملا ما گفتیم چند ساله که داره کلاه سرمون میره و هیچ سودی توی این شش سال نگرفتیم. خوب. حالا اینجا من دقیقا یادم هست که با گوشهای خودم شنیدم آقای احمدی نژاد, رییس جمهور عدالت گسترمون اومد پشت تلویزیون و گفت که آقا ما اگر سود ندادیم شما سهام دارها ناراحت نباشید چون دولت برنامه داره. خوب. برنامه دولت چیه؟ آهان. اینجا قضیه خیلی جالب میشه. دکتر در ادامه گفت برنامه دولت اینه که ما داریم با سودی که به صاحبان سهام عدالت نمیدیم, اقساط این سهام رو پرداخت میکنیم. میبخشید؟ نفهمیدم. از سودی که قرار بوده بدید به ما, دارید اقساط میدید؟ اون وقت دقیقا اقساط چیچی رو میدید؟ خوب اقساط سهام عدالت رو میدیم. یعنی چه مگه سهام رو به ما فروختید که دارید قسط هاش را از سود ما کم میکنید؟ اصلا کی خواست سهام بخره! ما رو باش. ما فکر کردیم دولت, سهام رو به قشر آسیب پذیر بخشیده! نگو فروخته. خوب. باشه. حالا بیایید حساب کنیم ببینیم با سالی چهل هزار تومن سود, چند سال طول میکشه اقساط سهامی که دادند دست ما پرداخت بشه. یه حساب کتاب خیلی ساده. دو میلیون تقسیم بر چهل هزار: مساوی پنجاه. یعنی پنجاه سال بعد, تازه اقساط سهام عدالت ملت تموم میشه! سوت و کف ملت! اون موقع فکر کنم ارزش دو میلیون مثلا منفی شده باشه. یعنی دو میلیون پنجاه سال آینده بی شک یه چیزی زیر صفر میشه, نه؟
حالا من اینها رو نه از روی کینه یا ضدیت با دولت نهم و دهم و نه از روی عناد بلکه در جهت آگاه سازی خودم نوشتم. به هر کس و هر وقت و هرجا که گفتیم و پرسیدیم, هی توی این هشت سال گفتند داره کاراش میشه. درست میشه. گفتم اینجا بنویسم شاید یکی منو مجابم کنه, بگه کجا اشتباه کردم تا منم رسما این قسمت از پست رو برش دارم و به جاش یه پست درستو حسابی در مورد تکلیف قطعی سهام عدالت بذارم.
آخه من موندم به رسانه ها تکلیف سهام رو درستو حسابی نگفتند, به من پاپتی میاند بگند؟
بازم حرف داشتم که فعلا انگشتهام خستهند و ایشالا مجالی بود در آینده تقدیم حضور میکنم.
دوستون دارم بیشتر از دیروز, کمتر از فردا!
۱۹ دیدگاه دربارهٔ «یادداشت امروز را از اسکایپ بگیر تا برسی به سهام عدالت»
سلام چی بگم جز اینکه باهاتون موافق صد در صدم از اولش و متاسفانه نه اون قد اطلاعات دارم و نه خودم قانع شدم که بتونم کسی رو مجاب کنم این کار بزرگ ترهاست بعدشم کی فکر اینو میکنه که مشتی نابینا میخان از راه این مسنجرها چیزی یاد بگیرن هم دیگه یا خودشونئ پیدا کنن و غیره بابا این منو شما هستیم که دلسوز خودمونیم حالا ترسیدن با اسکایپ و ارتباط جهانی میریم علیهشون قیام میکنیم.بیخیال مجبوریم با خیلی از این بدبختیهایی که حالا ادامه داره بسازیم منتظر نوشته های زیباتون هستیم به امید فردایی روشن
هیی چی بگم ثنا!
مجتبا درود.
من که انقدر که راجع به این صحبتا گفتم و شنیدم واقعا خسته شدم.
بابا ما که هر چی گشتیم یه جو معرفت تو وجود این بیشرفا پیدا نکردیم.
دیگه بیشتر از اینم اگه بنویسم میزنم تو خاکی.
پیروز باشی.
نه همین حالاش نزدی مسعود!
از این حرفا نزنید!. میان میگیرنتون!… راستش من فکر میکنم بیشتر رسیدگیها که قرار بود به ما بشه صرف اون خانومهای فاطی میشه که راه به راه به آدم گیر میدن. اگر بدونید این دانشگاه ها چقدر آدم برای گیر استخدام کردن. بالاخره باید یک پولی برای دادن به این همه کارمند بی کار وجود داشته باشه. البته من هم نخواستم حرف سیاسی بزنم فقط خواستم نزرم رو بگم و هم درد دل کنم.
اونها که پرند!
درود
من با کروم دارم تجربه می کنم آها زبانش باز شد دیگه مشکلی نیست اگر skype هم نباشد نه این چه حرفی که زدید شما اگر توان درک صحیح می داشتید که خودت تولید می کردی این نرم افزار را حالا که توان تولید نداری باید از دسترس اطفال دورش کنند دیگه اصلا چیزی که برایشان کار آمد نیست این دولتمردان به چه کاری اشان می آید .اصلا با همین اسکایپ حرف زدید که منتقد شدید و هم آرامش خودتان را خراب کردید هم دولت را به اغتشاش کشیدید ! بابا حرف من هم همین است که چرا سرمایه این مملکت را هدر می دهید خدا لعنت کند آدم های کج فهم را اونا یک نرم افزار می سازند رایگان این داخل مرزی ها می رند کلی هزینه می کنند که جلوی انتشار آن را بگیرند بعد هم ادعای ترویج فرهنگ ناب دارند خسته نباشند .این کافر ها واقعا آدم بدبختی هستند که نمی فهمند این ایرانیان باید پول بدهند اینجا است که مشکل فرهنگ مرز و بوم ونقص آن هویدا می شود .خوب شد که انگشت های دستانت خسته شدند و الا دولت یازدهم هم نمی توانست معضل بیکاری را حل کند و شعارش را هدایت در مسیر دیگری می کرد .غصه نخورید هر چه تحصیلاتتان بالا تر شود درد درونی اتان هم فزونی تر می یابد .خوب من بزرگتر شما این حق اوناست که تصمیم بگیرند اصلا به قول این انجمن نور سه هزار تومان به چه کاری اتان می آید و ارزشی ندارد این دو میلیون هم پنجاه سال دیگه به اندازه سه هزار تومان بیش نمی ارزد .اگر برای من و امثال من آب ندارد این طرح ها برای خادمین نان داره مجتبی .ما را به رخت شبانی فریفته اند یا یک چیزی در همین مایه ها .ضمنا اسکایپ که از دیروز کم وبیش کار می کند بعد از ارسال برم ببینم که از صبح قطع شده وصل شده یا نه برخی که ادعا می کنند اسکایپ ایشان قطع نشده اما من که دوستان خاموش هستند .
غصه نخور بهار می اد کمبوزه و خیار می آید .امیدوارم که کسی بیاید که درد مردم را بداند که محال است کسی نمی داند بر من و شما چه می گذرد .
ما که از مخابرات اینترنت میگیریم, چند ماهه که اسکایپ قطعه.
کسایی که اینترنت از شرکتهای خصوصی میگیرید محدودیت شماها کمتره چون بقیه مستقیم میخورند به زیرساخت ولی مخابرات خودش مستقیم نظارت داره.
به هر کس هم زنگ میزنی میگه نمیدونیم مشکل سراسریه.
اگر خواستید ببینید آب از سرچشمه گله یا نه, یعنی اگر خواستید ببینید تا کجا سیم اینترنت وصله و کجا یک نفر پاشو گذاشته روی فیبر نوری, با start+r برید توی پنجره ران, عبارت cmd رو تایپ کنید, بازش کنید, این دستور رو در اونجا بنویسید tracert 4.2.2.1 بعد ببینید چندتا آیپی میره جلو. اگر complete را شنیدید که هوچ وگرنه ستاره هایی که ظاهر میشوند نشان از خفگی شیلنگ اینترنت دارند!
این یک آموزش نبود, هرکی تونست که مبارکش باشه, کسانی هم که موفق نشدید من توی امتحانام از جواب دادن برای رفع مشکل عیب یابی اینترنت معذورم.
خوش باشید.
سلام! مجتبا جان ایرانه دیگه پسر!!! چیکار میشه کرد؟؟؟ آخه من چی به اینها بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیچی همین که میدونم یه عده ای هستید میخونید آروم میشم
درود
مجتبی حرف دل ما رو زدی. من توی دنیای فیزیکی با افرادی زیادی ارتباط ندارم. خصوصا با نابیناها. اسکایپ یه پل ارتباطی خوب بود که این فلان فلان شده ها داغونش کردن.
خیلی اعصاب خورد کنه. کاش این مسخره بازیها زود تموم بشه.
fi r,g lsu,n: fd avth!
اه! باز یادم رفته بود فارسیش کنم.
ولی طوری نیست همین جوریم معلومه چی نوشتم!
سلام منم موافقم هزار و سی صد درصد. اشکالیی هم نداره بذار هرکی می خواد سیاسی فکر کنه اگه گرفتنمون بذار با هم بگیرند. حرف حق رو باید زد.
من یه سری بهزیستی بودم با همین چشای نیم بند خودم دیدم و با همین گوشای سالمم شنیدم که یکی از مسؤولان این مرکزهای توانبخشی خصوصی که جدیدً مد شده اومده بود و می گفت چرا اعتبار ما تا الآن که حدود ۱۵ ۲۰ اسفند هست داده نشده و فهمیدم بابط هر معلول که تحت پوشش دارند به اونها سالی ۲ ملیون تومان میدند که زبون در دهان گرفتم خودم رو هم کنترل کردم چیزی اونجا نگفتم “میخواستم بگم آخه این دو ملیون بی زبون کلی کار من معلول رو راه میندازه کلی برای هر چهل هزارتومانش باید منتتون رو بکشم خوب بدید بخودمون دیگه کلاهمون این طرفا هم افتاد نمیایم ببریم: تازه این دو ملیون هزینه های ایاب و ضهاب و تحصیلی رو که از تهران بحساب برخی ها که دریافت می کنند ریخته میشه شامل نبود.
بعدش یه چیز جالبتر اینکه می گفتند از محل بودجه فلان خدمتی که باید به معلولین بشه فکر کنم “خرید ویلچر” بود اعتبار شما رو جور می کنیم بهتون در اولین فرصت قبل عیدی می دیم.
در هر حال هرچی حتی یک ریال حق من نخودی رو تو این بهزیستی بخورند کوفتشون بشه جدی می گم حتی یک ریالش رو هم راضی نیستم.
راستی بی احترامیهاشون هم یک طرف که یه بار بمن بی احترامی شد “گفتند برای اینکه هزینه ایاب و ضحابت جور بشه باید یکی بمیره بعد اسم تو جای گزینش بشه” من که خیلی ناراحت شده بودم خیلی بعدش تو یه نشستی که فرماندار شهرمون هم حضور داشتند و البته رئیس بهزیستی هم تشریف داشتند قضیه رو تعریف کردم کلی هم متغیر شده بودم یعنی اشک همون وقت تو چشمای نداشتم جمع شده بود، فرماندار که کلی ناراحت شد و رئیس بهزیستی هم که داشت می پکید ولش کن بقیه اش رو که کارم حل شد ولی بعد ها شنیدم این جمله جمله ای “عرفی” هست به خیلی ها مثل من گفته شده و جدیداً هم قبحش ریخته.
منم راضی نیستم هر چی تو بهزیستی به جای ما بهشون خوش بگذره کار کنن بخورن بگیرن ببرن حلال نمیکنم بهزیستی که سهله ایران
درود
اونائیکه چشاشون شوره نخوانند
اونائیکه حسودند ادامه ندهند
اونائیکه دلشان نمیخواد دیگران چیزی اضافه تر از اونا داشته باشند نخوانند
من میخوام بگم که چی می گم
آها اول بگم که نمی دونم خوشحال باشم یا ناراحت
اما می گم تا شما هم بدانید که من باید چه کار کنم .
حال بگم که :
من امروز اسکایپم را باز کردم با تاخیر آمد و باز شد ، وای من skype دارم هورا
اما بدی اش این است که دوستاناندک من خاموش هستند الا یک علیرضا جان که زنگیدم بهش زنگ خورد اما پاسخ نداد به هر حال گفتم که بدانید من دارم شما ندارید نسخه جدیدش بروز شد نسخه ۶.۳.۱۰۷ بعدش من چند باری هست که در سه روز گذشتهتوانستم وارد بشم .دوستان هر روز امتحان کنیدش به امید آزادی اسکایپ همه آمین بگید چقدر اینها خرج می کنند تا امکانات خدادادی را از ما نابینایان بگیرند به خودما بدهند بابا ما به ذره ای نان از نوع کاغذی اش بیشتر نیازمندیم .
اما دوستان حالا رسیدیم سر حرف من من همیشه نظراتم را بر مبنای همین عدم اطلاعات می نوشتم و می گفتم ما اطلاعات نداریم برای همین هم خیلی زود مدیون می شیم و از نظر معنوی قدر و ارزش کار دیگران را که ارزش مادی اش را هم دریافت کرده اند را مقدس می کنیم .نخودی حتی یک ریال هم راضی نیستی من مطمئن هستم اگر مواجه با موارد بشوی وقرار باشد که گزارش همان اندک مطالبی را که فهمیدی به شما ارائه کنند فورا نظرت عوض می شود از این پول ها که شما گفتید خیلی بیشتر و بیشتر برای معلولان خرج می شود و این مبالغ خیلی اندک است قبلا هم در پست قبل مجتبی از سه میلیون کمک ناچیز عنوان شد بعد فورا شما حق ار از خودتان سلب می کنید و می گوئید راست می گویند دیگران که کاری نکرده اند حالا اینها که کار کرده اند حقشان است و بعد راضی نبودنتان تبدیل به رضایت می گردد و آنمی شود که می شد .در هر حال همه ما یک سخن داریم اما در مجاری وامور که تخصص داریم .باشد روزی برسد که حقوق خودمان را تمام و کمال بستانیم و کسی بر ما به دیدیه ناکار آمدی ننگرد که هنگام جذب منابع کار آمدیم هنگامهزینه ناکار آمد .من بارها بخاطر همین معلولیتم تهدید شده ام اما به خاطر روحیه ای که دارم از خودم دفاع کرده ام و بگویم وای به حال کسی که حق مرا بخورد یا بخواهد که ظلم کند بر من نهایت لوح سیاهش را روزانه بارها و بارها جلویش قرائت می کنم .بله ما باید منشور حقوقمان را همیشه بخواهیم و گوشزد نمائیم و بدور از هر گونه احساس رحم و مروت بعد از بازستاندن حق رافت به خر ج دهیم
سلام.
قنبر آقا این با اون تفاوت داره!
یکی وظیفشه یکی لطف میکنه.
در هر حال من آدم هردمبیلی نیستم هی نظرم عوض بشه ولی منطق رو پذیرام منطق محض نه منطق سوفستایی…
الهی آمین. من تازه با فیلترشکن به زور اسکایپم باز شده. نه بابا شرکتهای خصوصی هم بخاری ازشون در نمیاد. منم هم راضی نیستم حق منو خیلی خورده این بهزیستی. ایشالله درد بشه بچسبه به کسانی که اینجور سیاست رو قرار میدن که مفتخورها بیشتر مفتخوری کنند.
سلام اینجا ایرانه یعنی به کَن به کَن از ما نابیناها هم که مثل آب خوردن می کَنن بعد میگن ما اسلامی هستیم کجای اسلام گفته که صحم مردم رو بخور اونم معلولینو؟ فقط شعار میدن وقتی هم میگی انکار می کنن و میگن تو زد انقلابی چی کار میشه کرد بای تا بعد
درود
ممنون از نخودی ایشان همیشه به سئوالات محکم وکامل جواب میدهند .نخودی ممکن است که خاطره ای از امری واقعی بنویسم که تا حدی به همین وظیفه انجمن ها و الطافشان ربط دارد .انجمن یا تعاونی یک گروهی هستند کهوقت وهدفشان را سر هدفشان قرار می دهند بدون چشمداشتی .حالا منطق محض چیه و در این مکان جائی دارد یا نه یا سوفسطائی من نمی دانم فقط یک منطق تکراری سال دیپلم یادم هست که در دروره ق فوق دیپلم خواندم برای نمره .
من خوب می دانم که شما آدم با شخصیت و متعادلی هستید و در برابر نظرات خودتان نیز با اعتقاد دفاع می کنید .و شکی در آن نیز ینست .
محمد این ضد انقلاب را با کمی اونطرف تر کردن
“اخلال در نظام ” بیشتر به آدم می چسبد من در اول آبان ماه اخلال گر نامیده شدم اما غافل که حراست مقدس ما خودش ارزاق ماه رمضان را نوش جان کرده بود و ما هنوز نه و این بود که برچسب خیانت به ایشان زدم و واقعا هم خائن است کسی که حقوق معلولان را بخواهد بخورد .متاسفم از این نوع برداشت های افرادی که به خاطر رشادت دیگران دارند بر ما حکم می رانند .هر کدام از ما اگر بینا بودیم به اندازه بیست نفر آنها کار می کردیم هر چند که الان هم ده نفر از ایشان هستیم اما افسوس که محکم چسبیده اند و نمی گذارند واگر توان ما را هم ببیننند هرگز کار و روی کار را نمی بینیم .