شرکت گوگل اعلام کرد که سرویس Google Drive را بهروز کرده است و به همراه آن Google Docs، Sheets، Slides، Drawings و Forms با قابلیتهای جدید در اختیار
کاربران قرار میگیرند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این بهروزرسانی توجه ویژهای به افراد نابینا و کمبینا شده است و گوگل سعی کرده
است قابلیتهای خواندن از روی نمایشگر را مبتنی بر خط بریل ارتقا دهد و بتواند از سیستمهای تلفنی نیز پشتیبانی کند.
از مهمترین قابلیتهایی که گوگل در این بهروزرسانی ارایه کرده است مربوط به سیستم نوشتاری به صوتی کلمات و ارتقا سیستم هدایتگر صفحهکلید میشود. با این
وجود مهمترین اتفاقات جدیدی که گوگل لحاظ کرده است را میتوان به قرار زیر در نظر گرفت:
• پشتیبانی از تمام نوشتارها و تصاویر در سرویس Docs؛ بنابراین شما میتوانید به صورت صوتی به سیستم خود بگویید که به چه تصاویری نیاز دارید
• پشتیبانی بهتر برای استفاده از صفحهکلید برای ویرایش نمودارها و رایانههای لوحی در ابزار Sheets
• قابلیتهای ارتقا یافته مخصوص خواندن متنهای بهنمایش درآمده بهخصوص در ابزارهای Docs، Sheets و Slides، شامل امکان پشتیبانی برای خواندن پیشنهادات مطرح
شده به صورت حرفحرف، پاسخ شخصی به مسایل مطرح شده و بازنگری فعالیتهای قبلی
• توانایی جستوجوی سریع در منو و انجام فعالیتهای مختلف در ابزارهای Docs، Slides و Drawings، حتی اگر به درستی ندانید که برای فعالیت مورد نظر خود باید از
چه ابزاری بهره ببرید
این ابزار جدید هماکنون اعلام میکند که کاربر چه زمان وارد سرویسهای مربوط شده است و چه زمان آن را ترک کرده است. همچنین شما مطلع خواهید شد که فرد دیگر
در شبکه مربوطه چه زمان برای ویرایش متن از ابزارها استفاده میکند.
۷ دیدگاه دربارهٔ «Google Drive برای نابینایان بهروز شد»
سلام بگذارید منم اول بشم
سلام هم محله ای های عزیز من خیلی وقته هستم اما نیستم. تو چند تا پست تا حالا کامنت گذاشتم اما شاگرد تنبل بودم و اون ته مها جام شده فکر کنم تو این پست اول بشم. از اینکه با شما هستم خیلی خوشحالم. راستی مطلب خوبی بود از شما ممنونم آقای بخشی.
آخآخآخ
رز جان حیف شد
خب حالا اگه پست من منتشر شد بدووو اول بشو خخخ
راستی ببخشید آقای بخشی ولی ممنون از مطلب شما
هرچند شما فکر کنم کامنتها رو نمیخونین
عیب نداره از آخری بهتره. باعث افتخاره تو پستت اول بشم زهره جان البته اگه آقا میلاد بذاره.
سلام بر آقای بخشی و تمام هممحلیهای گل محله. از شما بابت اطلاعرسانیتون تشکر میکنم. ضمنا بگم که اولیم رو میخوام. نمیذارم به زور ازم بگیریدش. نهههههههه. من اول شدم. من مدال طلام رو به زور به دست آوردم! من واسه این مدال صد بار شکست خوردم و دوباره پا شدم و ادامه دادم! هرچند که این مدال قابل شما رو نداره. ولی خب بذارید مال خودم باشه دیگه! خخخ. به هر حال موفق و مؤید باشید. یا حق.
سلام بر رز محترم
من واسم دیگه مزه نداره اولی و دومی و….تقدیمش میکنم به شما ما دور را دور حواسمان هست به محله و قدردانی خود را به هر طریق شده از صاحب پست میکنم
سلام دوستان، از لطفتون ممنونم. راستی، در محله ما همه اولند. کسی نسبت به کسی برتری نداره.