سلامی به صمیمیت آشنایی و به گرمای دلهای تمامی آشناهای محله نابینایان! امید که چتر لطف حق هر لحظه از زندگی بر سرتون باشه! سفرهای محله نابینایان به جهان آزاد به یاری خدا همچنان ادامه دارن، و امروز نوبت شصت و یکمین سفر ماست که امیدواریم هم پربار باشه و هم دلنشین. انسان از دیرباز از بنبستها چیزهای تازه یاد گرفته و اگر اهل تمرکز و تفکر باشیم میبینیم که بسیاری از اختراعات و شیوههای جدید و کارگشایی که امروز نقشهای کلیدی در زندگی ما دارن، در مقابله با موانع و سختیهایی به وجود اومدن که در آغاز گمان میرفت زندگی بشر زیر فشارشون قافیهرو ببازه. یکی از این
Tag: مهارت
سلامی گرم، شفاف و صمیمی به یاران همیشه همراه محله نابینایان. امید که در هر لحظه از عمر عزیزتون تماشاگر بهترینها باشید! باز هم عازم سفری از سری سفرهای محله نابینایان به جهان آزاد هستیم. سفر شماره 60 محله کمی شاید متفاوت باشه. گاهی در جادههای پردستانداز و هزارمنظره زندگی شاهد مواردی هستیم که از هر طرف نگاه کنیم سیاه و تاریکن. فجایع، بلایا، حوادث، مخصوصا در مقیاس بزرگ و همهگیر که سراسر ویرانی و مصیبتن و بس. اگر کسی بهمون بگه حتی در اون قیامتهای سیاه هم میشه سوار بر توفان مسیری به سوی روشنایی پیدا کرد، شاید در قدم اول چندتا بد و بیراه هم نثارش کنیم.
سلام بر تمامی آشنایان قدیمی و جدید و در هر حال عزیز محله نابینایان. امید که پاییزتون سرشار از رنگ و لطافت باشه! امروز برای اعضای نابینای محله ما و برای تمام نابیناها روز خاصیه. روزی که عصای سفید به عنوان نماد پیروزی ما بر شب معرفی و شناخته شده و ما این روزرو برای شروع حرکتمون در جهت رسیدن به صبحی روشن غنیمت شمرده و میشماریم. روز عصای سفیدرو تبریک نمیگیم ولی آرزو داریم که این روز برای تمامی اونهایی که نقص بینایی سبب شده راههای متفاوت از بقیهرو برای دستیابی به کامیابیهاشون در پیش بگیرن روزی شاد و روشن باشه! باز هم نوبت یکی دیگه از سفرهای
سلام بر دوستان و دوستداران محله نابینایان، به خصوص جویندگان افقهای برتر در جهان آزاد. امید که در این شروع خنک پاییزی، دلهاتون به گرمای وسط مردادماه باشن! مسیرهای رسیدن به موفقیت همیشه طولانی، سخت و پرفراز و نشیبن، به خصوص اگر هدف، هدفی به ظاهر محال باشه! راهش سختتر، اما لذت رسیدنش بیوصفه. تا حالا چند دفعه پیش اومده که قدم در راهی به ظاهر محال گذاشته و از طی سختیهای مسیر بعد از کسب موفقیت به اون احساس لذت بیتوصیف رسیده باشیم! برای خیلی از ما این چند باری پیش اومده و همگیمون خواهان تکرارش هستیم. در سفر این بارمون به جهان آزاد مهمون حقیقتِ قصه کسی
سلامی صمیمی به تمامی شما همراهان با صفای محله نابینایان. امید که حال این روزهاتون درست همونی باشه که از خدا خواهانش هستید. نوبت پنجاهمین سفر محله نابینایان به جهان آزاد و یکی دیگه از داستانهای سفرهای پرماجرای ماست. پیش از شروع، میانه شما با خوندن چطوره؟ به خصوص شما عزیزانی که بریلخوان هستید، سرعت خوندنتون در چه حده؟ آیا از سرعت و کیفیت خوندنتون رضایت دارید؟ اگر نه، هیچ فکر کردید برای حل این مسأله چه راههایی وجود داره؟ یا اصلا راهی برای بریلخوانهای بزرگسال هست یا نه؟ جواب این سوال و بسیاری پرسشهای دیگه رو میتونیم در سفر شماره پنجاه محله نابینایان به جهان آزاد پیدا کنیم.
سلامی به صمیمیت باران به تمامی حاضران و عابران محله نابینایان. امید که روحی سرشار از آرامش داشته باشید! در سفری دیگه به جهان آزاد با شما هستیم تا در امتداد یک داستان دیگه از جنس حقیقت پیش بریم و تجربه جمع کنیم. چندتا سوال: استقلال دقیقا یعنی چی؟ آیا مفهوم استقلال برای معلولین با معنای این واژه برای افراد بدون معلولیت متفاوته؟ آیا فقط کسی که قادر به انجام تمامی مواردی که در زندگیش پیش میاد، بدون خطا و بدون دریافت هیچ کمکی باشه آدم مستقلیه؟ اگر داشتن معلولیتی از قبیل معلولیت بینایی فرد رو نیازمند دریافت کمکهایی از اطرافش کنه، بدین معناست که اون فرد به واسطه
سلام به تمام همراه های جویای آگاهی در سِیر و سفر به جهان آزاد. باز هم سفری دیگه و گشتی دیگه و ماجراهایی دیگه. ولی این بار انصافا گشتمون گشتیه واسه خودش. میریم تا ببینیم و بشناسیم راه هایی رو که یک مادر در کنار مسئولیت و حس مادری در مقام یک مشاور و هماهنگکننده با تلاش و تجربه، در جهت پرورش کنجکاوی و بیدار کردن میل بچههایی با معلولیتها، در جستجوی کلیدهایی برای به جریان انداختن تواناییهای قابل بحث از طریق مشاهده و آزمون و خطا، تجربیات ارزشمندی کسب کرده که بیشتر از این طولش نمیدیم و بریم ببینیم گشت این بارمون چه قصه و چه تجربیاتی بهمون
دستهها
کارگاه تخصصی رعد قسمت 5
موضوع: جدیت در انجام کار و تصمیم سلامو هزاران درود به شما خواننده گرامی. چه میکنید با ویروس کورنا؟ خخخ واقعیتش من خیلی شادم چون ترسی به دل ندارم و تعطیلم. سعیم بر اینه که از منفی ها دور باشم و غصه ای نخورم خخخ آخه غصه برای چی؟ خودم و خانواده ام و دوستانم و خانواده شان سالمند. پس حالا که هر کیو میشناسم سالمه پس خدارو شکر میکنم و بعد نکات بهداشتیو رعایت میکنم. راستی میگن خانم ابتکار و آقای حریرچی و صادقی و پسر حداد عادل بستریند و کورنا گرفتن من که باور نمیکنم هههه بازم سلام. خدایا به امید تو شروع کردم امیدوارم که این
سلامی از جنس صمیمیت های پاک خدمت تمامی دوستان و همراهان گرامی, امیدوارم حال دل و ذهن همگی عالی باشه, کم کم, می تونیم روی برگ های زرد و رنگارنگی که گوشه و کنار بر روی زمین آرمیده, قدم بزنیم و چه حسی از این زیبا تر و وصف ناپذیرتر که خالق گیتی, گوشه ای از خلقت اسرار آمیزَش رو نهاده تا بنده اش که او را اشرف مخلوقات قرار داده است, بر روی آن پا نهد, در رویاهای عمیق و پر رمز و راز فرو رَوَد و لذت ببرد و باز هم سر بر آستان پر عظمت و جلال و جبروت درگاه خالق هستی بخش بساید به شکرانه
بیایید به راه حل های خوب فکر کنیم. راه حل های مطلوب. راه حل هایی که حتما قرار نیست با راه حل های افراد بینا متفاوت باشه. راه حل هایی مشترک که چون خیلی از مردم رعایتشون نمی کنند، رعایت کردنشون توسط ما میتونه خیلی به نفع ما باشه. تا حالا دقت کردید میشه از این زاویه به قضیه نگاه کرد که مثلا اگه شما رتبه آوردی توی کنکور یا یه آزمون یا مصاحبه ی ورودی، حتما به خاطر خیلی خیلی زرنگ بودن تو نبوده، میتونسته به خاطر خنگتر بودن و تنبلتر بودن دیگران بوده باشه که نمره ی مکتسبه ی تو واست یه رتبه ی خوب رو باعث
سلام ****** درود بر شما امیدوارم که حال شما خوب باشه مثل همیشه. بر آن شدم تا به اطلاع شما خوبان برسانم دوره ی مهارت های زندگی روز های چهارشنبه ساعت 22 در دانشکده ی روانشناسی تیمتاک محله برگزار میگردد. لذا از علاقه مندان تقاضا میگردد در ساعت 22 حضور به هم برسانند. حضور برای همه به استثنای دانشآموزان عزیز آزاد میباشد. یادآور میشود دهمین جلسه ی این دوره روز 20/10/1396 از ساعت 22 10 شب تا ساعت 23 11 شب برگزار میگردد. پایدار باشید و برقرار
سلام. عیدتون مبارک. امیدوارم که دلتون شاد و لبتون خندون باشه. و اما ادامهی ماجرا: واحد پول تایلند بات هست که هر صد بات اونا 12 تا 15 هزار ما میشد. قیمت اجناس به پول ما خیلی گرون در میومد. ما از یکی از فروشگاههای بزرگشون به نام: mbk خرید کردیم برندها و مارکهای خیلی متفاوت از لباس تا کیف و کفش رو به فروش گذاشته بودن. یه نکته ی خیلی جالب این بود که خیلی از مغازه ها، تخفیف داشتن. از دوستی که در کشور دیگه زندگی میکنه شنیدم حتی روزهای خاصی هست که کلا همه ی کالاهای بعضی از فروشگاهها، تخفیف میخوره، تا همه ی اقشار جامعه
دروووود و باز هم دروووود به همه ی شما و مخصوصاً شما. آره خود شما که این پست رو میخونین. هیچی. میخوام اول به رسم ادب حالو احوالتونو بپرسم و بینم چه میکنین. خوبین آیا. خوشخوشانتون میشه یا نه. حال ما هم خوبه. بهتر از دیروز, بدتر از فردا. و اما بریم سراغ تجربیات خودم که در تعمیر وسایل به دست اوردم که این نکاتو تقدیمتون میکنم. امیدوارم به دردتون بخوره و اگه دوست دارین مثل من وسایل و لوازم رو انگولک کنین این نکات رو بهشون توجه داشته باشین. یاداوریه این نکته ضروریه که اینا تجربیات خودمند و خب طبیعیه که کاستیهایی هم داشته باشند و یا اصلاً
قدیما حریم خصوصی نبود حتی حمامش عمومی بود، ولی چشم هیچکس هرزه نبود . اون روزا پای کسی جلو کسی دراز نبود،ولی پشت پا زدن هم نبود . اون روزا حرفی توی دلها نبود که هیچ،حرفی هم پشت سر کسی نبود . اون روزا برگر و چنجه و بختیاری نبود ، ژله و پای سیب نداشت، نون و پنیر بود. آش های دور همی و سنگک و سبزی و انواع ترشی و آش بود . اون روزا رنگ سال نبود، مانتو های رنگا رنگ نبود، پیرهن شیک و بی خط و یقه نبود هر چی بود توی بقچه مامان بزرگ بود اون روزا پولی نبود، ولی دلها خوش بود
.. یه برنامه واسه ی خانومایی خوب خانه دار و یه برنامه غذایی برنامه ی هفتگی خانمای نمونه شنبه ها…مرتب کردن کشوها و سروسامان دادن کمدها یکشنبه ها….روز یخچال و کابینت ها(هر هفته یک کابینت) دوشنبه ها… تمیز کردن مایکروفر و گاز و هود و سرخ کن سه شنبه ها….روز یه گردگیری دبش! + تمیز کردن کلید پریزها چهارشنبه ها….نظافت سرویس های بهداشتی پنجشنبه ها(روز اصلی نظافت و بازیابی خونه هامون پنجشنبه هاست)…جاروبرقی حسابی و T کشیدن+ تمیز کردن راه پله های ورودی خونه و یا تراس+ (شیشه ها هرماه یکبار جمعه ها….استراحت، البته لباس ها و ملحفه ها و به خصوص روتختی رو صبح جمعه یا عصرش بریزید
هفتاد نکته ازتجربه های زندگی که با صرف وقت و زمان و هزینه به آن می رسید بدانید اگه کل زندگیتان رو مرور کنید به این 70 جمله می رسید: 1- روز تولد دیگران را به خاطر داشته باش. 2- حداقل سالی یکبار طلوع آفتاب را تماشا کن. 3- برای فردایت برنامه ریزی کن. 4- از عبارت«متشکرم»زیاد استفاده کن. 5- بدان در چه وقت باید سکوت کنی. 6- زیر دوش آب برای خودت آواز بخوان. 7- احمقانه رفتار مکن. 8- برای هر مناسبت کوچکی جشن بگیر. 9- اجناسی که بچه ها می فروشند را بخر. 10- همیشه در حال آموختن باش. 11-آنچه می دانی به دیگران بیاموز. 12- روز
یک چوب کبریت” سر” دارد ولی مغز “ندارد. در نتیجه هر وقت کمی اصطکاک وجود داشته باشد، “”فورا مشتعل”” می شود. اثرات این اشتعال می تواند ویرانگر “””باشد. همه ما سر داریم و بر خلاف چوب کبریت “”مغز”” هم داریم. عاقلانه آن است که بلافاصله “”واکنش نشان ندهیم که این عادتی گرانقدر است. بهترین جوابها ….. بهترین جواب بدگویی:سکوت بهترین جواب خشم :صبر بهترین جواب درد:تحمل بهترین جواب تنهایی:تلاش بهترین جواب سختی:توکل بهترین جواب خوبی:تشکر بهترین جواب زندگی:قناعت بهترین جواب شکست:امیدواری…. تقدیم به بهترین ها…. برای جبران اشتباهات، به دوستانت همانقدر زمان بده که برای خودت فرصت قائل میشوی.. سلام به ویرایش کننده این متن با پارس آوا کجکی
بسیارى از مردان ایرانی زن فقیر هستند و بسیاری از زنان شوهرفقیر. بسیاری از مادران ایرانی دخترانشان را برای خانه داری تربیت میکنند نه برای یار و همسر شدن. این مادران غافلند از اینکه دامادشان اول همدل و همسر میخواهد نه آشپز، غذا را میتوان از بیرون خرید ولی دلدار را نه. یا پسرانشان را جوری تربیت میکنند که عاقبتش شوهرفقیری عروسشان است، ماشین دارد، خانه دارد، طلا میخرد ولی همدم نیست، شانه ای برای گریه کردن نیست. همسری که چند نوع قندان در جهیزیه اش است و همه همیشه شسته و مرتب هستند و پر از قند ولی یک چای دم عصر با همسرش نمیخورد، قطعا طرف مقابلش
سلام دوستان همون طور که هفته گذشته قول داده بودم قرار شد تو این کارگاه یه سری مهارت های کاربردی رو که احتمالاً به دردتون می خوره و باعث استقلال بیشتر ما نابیناها میشه و در ضمن با یاد گرفتنش می تونیم صرفه جویی مالی بیشتری هم بکنیم ، آموزش بدم. البته قبلش از کسایی که استاد من تو این زمینه هستن عذرخواهی می کنم!!! روی صحبت من بیشتر با کسایی که تا حالا حتی جرأت نکردن به یه پیچ ناقابل هم دست بزنن!!! و اما تو این جلسه سعی دارم چندتا ابزار رو بهتون معرفی کنم که خیلی ساده است اما خیلی هم برای تعمیرات لازم و حیاتیه.