سلااام سلاام به هم محلی های عزیز.
میدونم دیر شده پس به سرعت میریم سراغ پنجمین برنامه امید نشاط زندگی،
بخش خبری، گشت سپید که به آذربایجان سفر کردیم، مهمانخانه با اجرای شهروز، و بخش کارشناسی با اجرای خانوم هما وندی که ادامه مبحث ناشنوایی پی گرفته شد.
این شما و این هم
لینک دانلود برنامه
حجم 27 مگابایت، و زمانی در حدود 30 دقیقه.
شاد باشین و دیگران رو هم شاد کنید.
تو مهربانتر از آنی که فکر می کردم.
درست مثل همانی که فکر می کردم.
شبیهِ… ساده بگویم کسی شبیهت نیست.
هنوز هم تو چنانی که فکر میکردم.
تو جانِ شعرِ منی و جهان چشمانم.
مباد بی تو جهانی که فکر میکردم.
تمام دلخوشیِ لحظه های من از توست.
تو آن آن زمانی که فکر می کردم.
درست مثل همانی که در پی اَت بودم.
درست مثل همانی که فکر می کردم.
صادقانه به تو بگویم خوبه من.
من به بعضی چهره ها چون زود عادت می کنم،
پـیـششـان سـر بـر نمیآرم، رعایت می کنم.
همچـنـان کـه بـرگِ خـشـکـیده نمـاند بـر درخـت.
مـایـه ی رنـج تـو بـاشـم، رفـعِ زحمـت میکنم.
این دهـــــانِ بـاز و چـشم بی تحرک را ببخش.
آنـقــدر جــذابـیـت داری کـه حـیـرت می کـنـم.
کـم اگـر با دوسـتـانم می نشینم جـرم تـوست.
هر کسی را دوست دارم، در تـو رؤیـت می کنم.
فکر کردی چیست که مـوزون می کند شعـر مـرا؟
در قــدم بـرداشــتـن هـای تـو دقـت می کـنم.
یـک ســلامـم را اگـر پـاسـخ بـگـویی، مـیروم،
لـذتـش را بـا تـمـام شـهــر قـسـمـت می کنم.
ترکِ افـیـونی شبیه تو اگـر چه مشـکـل اسـت.
روی دوش دیــگـــران یـک روز، تَر کَت میکـنـم.
تـوی دنـیـا هـم نـشـد بـرزخ کـه پـیـدا کـردمـت،
مینـشیـنم تـا قـیامـت بـا تـو صحبت میکنم.
۲۶ دیدگاه دربارهٔ «دانلود پنجمین برنامه امید نشاط زندگی»
امیر عزیزم سلام
من این برنامه رو خیلی دوست دارم. البته نه همه ی بخش های اون رو. اگر سعی بشه یه کم شاد تر برنامه بشه خیلی مهیج تر می شه.
سلااام داوود جون. نبودی چند وقت تو محله؟
شادِ شادِ. ببین اگه غلظتش کمه بگو تهیه کننده ی برناممون بیشترش میکنه.
مررررسی که اومدی
سلام امیر.
باز هم بابت این برنامه ی زیبا ممنونم و بعد اینکه تونستی از صدا بردارتون در مورد اون قضیه بپرسی؟
سلاااا ااااا ااااام به محمد. ممنون از لطفت.
واقعا شرمنده. فراموش کردم اون سؤالت رو بپرسم.
ببین دو شنبه هفته دیگه که ضبط داریم حتما میپرسم.
قول، قول، قول
سلام امیر جون.
تا برنزه نشدم, فعلا این گردنآویز نقره رو تصاحب کنم تا بعد. رفتم که دانلود کنم. در ضمن اگه واسه پست چهارمین برنامه کامنت نذاشتم, واسه این بود که دیر دانلود کردم و چند روز بعدش هم گوش کردم. یعنی دقیقا همین دیروز البته منظورم از دیروز چهار شنبهست. اون برنامه هم عالی بود. فقط یه سوال در مورد اون برنامه: میدونم که خانم کیان تو اون سفر شما رو همراهی نکردن. سوالم اینه که تهیه کننده اون برنامه کدوم یک از بزرگواران بودند؟
سبز باشی.
ای بابا.
باز هم رودست خوردم و برنزه شدم. خخخ.
سلااااا اام فرهاد. همین که هستی خودش یعنی یه دنیا.
اشکال نداره برنز گرفتنم عالمی داره دیگه.
در خصوص برنامه قبل هم بگم ایشون تهیه کننده برنامه بودن.
یعنی ما برنامه رو خام ضبط کردیم.
کار های ادیت و میکس موسیقیایی در همین تهران توسط خانوم کیان صورت گرفت.
باآآآآآآآز هم سلاآآآاآآآآآآآآآم
میگم حالا که نصف شبه و کوچه خیابونهای محله هم خلوت, ما هم که عادت به شب گردی داریم, بذار یه سوال دیگه هم بپرسم.
میگم این آخرین برنامه لحظه های خودمونی که گوش کردم و توفان مهردادیان مهمون برنامه بود, خانم بیتقصیر تقریبا از اول تا آخر برنامه, فواصل میان گفتگو رو فقط و فقط با یک قطعه موسیقی پوشش میدادن. سوال من اینه که سبک تهیهکنندگی ایشون این طوریه یا حال و هوای برنامه های اینچنینی ایجاب میکنه که تهیهکننده این کار رو بکنه؟ ببخش که من زیاد سوال میکنم؟
سبز باشی.
سلام هم محلیهای باحالم. خیلی سعی کردم و البته دوست داشتم که اولین کامنت این پستو به نام خودم ثبت کنم که نشونه ی خوبی باشه واسه بازگشت مجددم به محل بعد از دو هفته. اما نشد و تقصیرشم کاملا به عنق منکسره ی امیر سرمدی که در کوچه رادیو رو دیر باز کرد. اما به هر حال من بعد از ۲ هفته غیبت برگشتم امیدوارم که حالا حالاها موندنی باشم.
اما تو این مدت که نبودم اتفاقات خوبی اینجا افتاد که کمو بیش در جریانش هستم از بازتاب سفر خوب و خاطره انگیزمون به اصفهان تا استقبال شما از کوچه رادیوی محل تا داستان عاشقی امیر و شهروز. به هر حال خوب که اینجا هست و میتونیم با هم معاشرت کنیم. حرف که خیلی زیاده ولی با اجازه ی رفقا فقط جواب سؤال آقا فرهاد جعفریو بدمو عرضم تمام:
ببین فرهاد جان! سبک تهیه کنندگی ایشون اینطوری نیست! اما چون این برنامه میزان موسیقیش کم به این شکل کار شده یا به هر حال صلیقه ی ایشون چنین ایجاب کرده، به هر حال این برنامه چندان جا واسه پخش موسیقی نداره و در همین حد میشه موسیقی پخش کرد چون اساس این برنامه بر گپ و گفت با مهمونه.
به به آقای آذرماسوله. حال شما خوبه؟ ما فکر کردیم شما هم کمال همنشینان اثر کرده و رفتین پی…….
سلام آقای سرمدی. پنجمین برنامه لحظههای خودمونی رو هم دانلود میکنم. احتمالا به زودی قسمت پنجم امید نشاط زندگی هم میاد که از همین الآن میگم که دانلود میکنم. تشکر زیاد بابت انتشار این برنامه در این برنامه در محله. موفق و سربلند باشید.
خدا نگهدار.
سلام مجدد. ای وای. این دیگه چه کاری بود؟! اصلا کلللللللا برعکس نوشتم! حد اقل کاش اسم برنامهها رو اشتباه میگفتم! خخخ.
من اون موقعی که این رو نوشتم کلا تعطیل بودم. بعدش هم دیگه به نظرم سر نزدم. پایین کامنتها که آقای سرمدی جواب داده بودن من گفتم که مگه من چی گفته بودم؟ بعد هم سر زدم به کامنتم و در کمال حیرت دیدم نوشتم این برنامه لحظههای خودمونیه! از پاسخ آقای سرمدی تشکر میکنم که بنده رو آگاه فرمودند. سعی میدم دیگه وقتی سوتی میدم خودم بیام جمعش کنم!
موفق و سربلند باشید. یا حق.
سلام
خیلی ممنون
فقط بگید این شعر از کیه؟
خیلی شعر جالبی بود
باز هم تشکر موفق باشید.
سلااااآاااام امیر
میگم همه بخشهای امید نشاط زندگی باحاااال و خوب بود و هست…
میگم عجله دارم نمیتونم دونه دونه تک تک بنویسم
این دفعه کلا یعنی کلا کلی نوشتم یعنی هخخخخ
میسی میسی کیلو کیلو از همه عوامل این برنامه
خدافسی
سلااااام. خوبید؟ خسته نباشید.
گشت سپید که عاااااااااالی بود. خیل دوس دارم برم تو نقطه صفر مرزی. ارس، جلفا، آبشار و… خییییلی جالب بود. ولی شنیدن کی بود مانند دیدن؟؟
شنای مومیایی آقای صفدری هم که جای خود دارد. نیت قشنگشون هم که کارشونو خیلی قشنگتر و قابل تأمل تر میکنه.
چه خبر از کجا؟ یعنی آیا میشود…؟ استخدام رو میگم.
اون هزینه نگهداری که فعلأ عملی نشده ولی من فعلأ دغدغم اینه که یه تیم سیار برا کمیسیون پزشکی تشکیل بشه که برن از معلولانی که واقعأ امکان تحرک براشون وجود نداره رو توی منازلشون ببینند و وضعیتشونو بررسی کنند.
در بحث ازدواج ناشنوایان، آیا بچه هاشون از نظر گفتاری مشکل پیدا نمیکنن؟
تشکر از برنامه خوبتون. خدانگهدار
سلام امیر جان.
آقا گوش کردم. عالی بود.
همراه با خانم غنی سری به حواشی رود زیبا و بینالمللی ارس زدیم و تو عالم خیال زیر آبشار زیباش صفایی کردیم. «به یاد آبشار ماسوله» خخخ. بخش خودت چه خبر از کجا هم جالب بود. چون من از وجود مسابقات تنیس با ویلچر خبر نداشتم و واسم تازگی داشت.
شهروز هم مهمانخانه رو خیلی خوب اجرا کرد و حاشیه نرفت. فقط تنها نکته ای که واسم جای سواله, اینه که میزان معلولیت آقای صفدری چقدر هست.
توضیحات خانم هماوندی هم طبق معمول عالی بود. من در طول عمرم گاهی اوقات پیش اومده که تعاملاتی با ناشنوایان داشته باشم. ویژگیهایی که در خصوص این افراد برشمردند, از جمله خوش لباس بودن, مهربانی و دقت در کار, کاملا صحیح است. فقط یه ویژگی دیگه دارن که البته اونجا جاش نبود که مطرح بشه و اون هم اینه که بچه های ناشنوا در سنین بچگی بسیار شیطون و پر جنب و جوش هستن و چون در مدارس استثنایی گروه های مختلف رو باهم تجمیع میکنن, اونها تمایل دارن بچه های نابینا رو اذیت کنن و اگه موقعیتی به دست بیارن, این کار رو میکنن. به خصوص پسرها.
گذشته از این حرفها حاصل تلاشتون عالی بود. دست مریضاد. سلام گرم و مراتب تشکر من رو به همه عوامل زحمتکش برنامه ابلاغ کن.
سبز باشی.
سلام. سرکار خانوم تبسم ازتون خیلی ممنونم. اگر منظورتون از اثر کردن کمال همنشینو رفتن پی … . همون چیژایی که این روزا به امیر و شهروز نسبت میدن، باید عرض کنم که: اتفاقا این دوتا بنده خدا هم از وقتی که راز دلشون افشا شده بیشتر تو محل میچرخن! عمو چشمه شاهد!!!… . البته نشونه ها بیشتر از این حرفاست۱ حالا اگه خاستید عرض میکنم خدمتتون!. شما که لیدونید که من اطلعاتم زیاد!!!… .
سلام دوستان گل امید نشاط زندگی.
تمام برنامه عالی بود ولی من هنوز هم به نظرم بخش گشت سفید فقط زمان برنامه را اشغال میکنه.
مگر اینکه کلیت نظر شنوندگان تفاوت داشته باشه که اون فرق میکنه.
به هرحال به خاطر تمامی زحمات ممنون.
سلام بر آقای سرمدی خسته نباشید بقیه هم دستشون درد نکنه برنامه خیلی خوب بود
والا من که چشمم یعنی چشم درونم آب نمیخوره یعنی ممکنه بهزیستی هم برای اشتغال ما کاری بکنه؟
بعید میدونم در مورد آقای سفتری هم خیلی شگفت زده شدم یعنی حتی ما اگه تمام اعضای بدنمون هم ناقص باشه بازم میتونیم تلاش کنیم و به هیچ وجه نا امید نشیم
راستش در مورد ازدواج معلولین من فکر میکنم ازدواج درون گروهی صد درصد امکان پذیره ولی ازدواج ناشنوا با ناشنوا یه خطراتی رو در بر داره آخه من یه بار یه خبر رو توی روزنامه خوندم که دوتا ناشنوا بچشون به دنیا میاد یکی از شبها که بچه درکنار مادر خوابیده بوده مادر تنش روی بچه میره و بچه خفه میشه خوب اگه اون مادر از شنوایی بهره مند بود گریه ی بچه رو میشنید و همچین اتفاق ناگواری رخ نمیداد موفق باشید در پناه حق.
سلام بر امیر سرمدی عزیز و دست اندر کاران برنامه ی محبوبم که هیچ وقت از دستش نمیییدم و بد جور دوستش دارم
اول بگم که از ورود مجدد آقای ماسوله در حد لالیقا خوشحال شدم
برنامه خیلی خوب بود اصلاً این برنامه ها به دلم میشینن چون بچه های نابینای خودمون اجراش میکنن و این یه نقطه ی عطف و مزیت محسوب میشه خدا قوت موفق باشید
سلام به همه ی عابرای کوچه رادیو که همشون برامون ارزشمند هستند. یه تشکر بسیار ویژه از پریسیما خانوم به خاطر لطفی که به شخص بنده داشتند، اما در جواب به سؤال جناب فرهاد جعفری عرض کنم که: معلولیت آقای صفدری از ناحیه ی چشم و ریه هست که به خاطر مجروحیت به واسطه ی گازهای شیمیایی به وجود اومده و در واقع ایشون از جانبازان سرافراز جنگ تحمیلی هستند.
اما من به نقد دوستمون جناب محسن غلامی هم پاسخ بدم که: ببینید دوست عزیز! هستند دوستان معلولی که به بهانه ی معلولیپشون از سفر و رفتن به طبیعت و استفاده از مواهب خداوندی خودداری میکنند، که انصافا این کار با روحیه ی شادابی و امیدواری به زندگی منافات داره و اتفاقا در بین نابینایان این پدیده بیشتر به چشم میخوره.
حالا طراحی ما در برنامه ی زندگی ادامه داره این بود که با گنجوندن چنین آیتمی در برنامه این طرز تفکر تا حدودی نادرستو اصلاح کنیم و از کارشناسانی استفاده کردیم که خودشون تورلیدر ویژه ی نابینایان هستند و قرارمونم این بود که در فصل بهار و تابستون این آیتمو تو برناممون داشته باشیم.
و با تغییر رویکرد برنامه و جایگزینی برنامه ی امید نشاط زندگی به جای زندگی ادامه داره، به دلیل استقبال عجیب و بینظیر مخاطبامون از این آیتم، سعی کردیم به این آیتم دست نزنیم.
در واقع این آیتم میراثیست که از زندگی ادامه داره به جا مونده و طبق طراحی، تا پایان تابستونم در برناممون خواهد بود.
امیدوارم که گشت سپیدو با این دید دوباره بشنوید و مورد توجهتون قرار بگیره.
سلام
شما تبعیض قاءل شدید جواب کامنت منو ندادید
نمیدونم چرا
در ضمن استاد درفشیان ببخشید من همیشه سعی کردم که کلمات را درست بنویسم اما این دفعه یک اشتباه دارم لطفا منو راهنمایی کنید که قاءل را باید چطور بنویسم ممنون
موفق باشید.
سلام. سرکار کاظمیان! از حضورتون در کوچه رادیوی محل بسیار سپاسگذارم. اما جواب سؤالتونو فقط امیر سرمدی باید بده که این بنده خدا هم به خاطر درگیریهای فراوانی که این روزا باهاش مواجهه، نرسیده که به اینجا سر بزنه.
هرچند مطمئنم که امیر خودش به زودی مییادو به سبک خودش از حضور گرم و همیشگی تکتکتون تشکر میکنه.
با این حال من صرفا جهت عرض ادب و تشکری مقدماتی خدمت رسیدم تا حمل بر بیادبی و بیتوجهی گروه برنامه ساز به شما مخاطبان گرانقدر نشه.
ممنون از حضور تکتکتون.
سلااااااااااااااااااا اااااااا اااااا اااااااا اااااا آآآآآآآآآااااا اااااآآآآآآ ااااااااااااااااا اااااا آآآآآ آآآآآ آاآا اآاآاآاآا ااااآآآآآآاااااام
خوبین هم محله ای ها، خب دیگه من الان با چه رویی جواب بدم آخه هان؟
خب واقعا جدیدا به قدری مشغله هام زیاد شده که نمیرسم اونطور که باید و شاید، اونطور که خودم دوست دارم اینجا باشم. البته هستماااا.
فکر نکنید میرمااا. نه.
چون همیشه دوست داشتم سر وقت کاملترین پاسخ ها رو به هم محلی ها بدم، یعنی مخاطبان برناممون، برای این که دیگه اینجوری شرمنده ی شما نشم، میخوام از این پس مسئولیت پُست های برنامه های رادیوییمون رو به شهروز واگذار کنم.
هم برنامه امید نشاط زندگی
و هم برنامه لحظه های خودمونی.
منم هر وقت فرصت کنم، با پُست های جذاب و توپ، در خدمتتون هستم. این گوشه کنارا هم هر کمکی که از دستم بر بیاد مثل چند ماهه گذشته، به مجتبی در اداره این محله کمک میکنم.
اما از دوستان خوبم
فرهاد
علیرضا
سر کار کاظمیان
ملیسا
تبسم
وحید
پریسیما
محسن
و اشکان تشکر خعلی خعلی زیاد.
از اشکان ممنونم که تا حدودی پاسخ دوستان رو داد.
علیرضا جون داداش. این همون قسمت پنجم امید نشاط زندگی هستش. لحظه های خودمونی رو امشب میگم شهروز بذاره.
محسن جان. یکم دیگه تحمل کنی، گشت سپید دیگه تموم میشه و فقط یه قسمت دیگه ازش مونده.
موندهگاریش هم به خاطر استقبال بینظیر مخاطبان بوده.
سر کار کاظمیان غزل اولی رو نمیدونم شاعرش کیه اما دومی یعنی از اون جایی که میگه،
من به بعضی چهره ها چون زود عادت می کنم،
پـیـششـان سـر بـر نمیآرم، رعایت می کنم.
از اینجا تا پایان سروده شاعر جوان کشورمون، آقای کاظم بهمنی هستش.
بقیه نکات رو هم که فکر کنم اشکان پاسخ داد.
بازم بابت تأخیر در پاسخگویی از همگان عذرخواهی میکنم و برای این که دیگه اینجوری شرمنده شما نشم، این مسئولیت خطیر رو به شهروز واگذار میکنم.
دیگه تو این یک سال هر خوبی بدیی دیدین حلال کنید. خخخخخ
دوستون دارم هم محلی ها
شهروز بدو بدو بدو بیا که امیر وقت نداره
بدو بدو که امیر سرش شلوووووغ شده
بدو بدو بدو بیا که امیر زن و بچه دار شده هخخخخ
شهروز بدو بدو بدو
الفراااااآااااار
سلام امیر خان ممنون که هستی
دوست داریم رفیق